ЯК ПОЄДНАТИ НАВЧАННЯ І РОБОТУ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ?

Нещодавно на кафедрі фізичного виховання, спорту та здоров’я людини навчально-наукового гуманітарного інституту відбулася актуальна для студентів, які навчаються за спеціальністю 227 «Фізична терапія і реабілітація» розмова. У колі тих, хто хоче працювати обговорювалися особливості пошуку роботи та працевлаштуванняза спеціальністю. 

 

У наявних реаліях кожний студент, який намагається бути реально самостійним та незалежним від батьків шукає собі роботу. Студентам, які працюють за спеціальністю Університет йде на зустріч і надає можливість навчатися за індивідуальним графіком. Проте, студентам-медикам знайти роботу за спеціальністю не так то й просто. Водночас, будь яка інша доступна студенту робота: бариста, продавець-консультант, адміністратор, флорист тощо і від навчання відволікає і аж ніяк не сприяє професійному розвитку. 

 

В обговоренні шляхів розв’язання проблеми працевлаштування взяли участь завідувачвідділення фізичної та реабілітаційної медицини Київської міської клінічної лікарні №6, кандидат медичних наук, лікар фізичної та реабілітаційної медицини Прокопович Єгор Володимирович, студенти магістратури та бакалаврату, які вже знайшли роботу за спеціальністю. 

 

У своєму виступі Єгор Володимирович охарактеризував вимоги до помічників фізичних терапевтів державних лікувальних закладів, акцентував увагу присутніх на тому, що фізичний терапевт є виключно фахівцем сфери охорони здоров’я і на роботу до державних лікувальних закладів можуть потрапити лише випускники за спеціальністю 22 – охорона здоров’я. Проте, у приватних реабілітаційних центрах послуги з фізичної реабілітації можуть надавати і ті, хто навчався за спеціальністю 017 – фізична культура і спорт, що залежить від кадрової політики закладу. Лікар виділив важливі аспекти, на які студенти мають звернути особливу увагу під час навчання щоб бути конкурентноздатними на ринку праці. Зокрема, охарактеризувавкомпетенції, якими повинен володіти молодий фахівець, що шукає роботу, назвав навчальні дисципліни, які потрібно вивчати особливо ґрунтовно, підкреслив з якої посади і коли саме краще починати працювати за спеціальністю щоб гарантовано отримати посаду помічника фізичного терапевта саме в обраному закладі. 

 

Своїм досвідом поділилися студенти, які вже тривалий час працюють за фахом, а саме студент 1 курсу магістратури Веліляєв Ернест (СтудіяEMS “New Life”) порадив …

Студентка 4 курсу Лілія Жижка (Оздоровчий центр кінезітерапії «Здоровий рух») розповіла про пошук роботи за допомогою Інтернету та особливості перевірки знань і навичок кандидата при прийомі на роботу і порадила у разі першої невдачі не опускати руки і цілеспрямовано підвищувіати рівень свої професійних знань.

 

Студент 3 курсу Лущан Олег (Навчально-реабілітаційний центр Вишгородської міської Ради «Надія») поділився досвідом роботи фізичного терапевта у школі для дітей з особливими потребами та розповів про особливості спілкування з такими дітками. Підказав до чого треба бути готовим у цій роботі.

 

Студентка 3 курсу Кобрин Оксана (Центр реальної інклюзії «Ерудит») розповіла про те, як використала для працевлаштування можливості клінічної практики. Спочатку вона обрала місце практики, потім зарекомендувала себе як фахівець і після закінчення практики отримала запрошення на роботу.

 

Студент 3 курсу Регушевський Ростислав,який працює волонтером у Центральномуклінічному госпіталі Державної прикордонної служби України, привернув увагу присутніх до можливостей працевлаштування за допомогою участі у волонтерському русі. Адже головне у роботі за фахом це не тільки і не стільки можливість отримувати зарплатню, скільки можливість поглиблювати та закріплювати свої теоретичні знання та удосконалювати практичні вміння та навички, брати участь в роботі мультидисциплінарної команди, напрацьовувати авторитет у колективі конкретного лікувального закладу.

 

 

Підсумок зустрічі підвів завідувач кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини Дмитро Карпілянський, який розповів про особливості навчання за індивідуальним графіком, пообіцяв підтримати у новому навчальному році студентів, які знайдуть роботу за спеціальністю і побажав учасникам зустрічі успіхів у навчанні і роботі.