ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна

ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна

кандидат психологічних наук

Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук Навчально-наукового гуманітарного інституту Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського

 

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: «Психологічні особливості сприймання студентами творів сучасного живопису», спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2013).

Наукові інтереси: проблеми вікової та педагогічної психології, психологія творчості, психологія сприймання.

Викладає дисципліни: «Порівняльна психологія», «Психологія впливу», «Реабілітаційна психологія», «Психологічний коучинг», «Психодіагностика в соціальній роботі», «Інформаційні технології у психології», «Теорія та методологія наукових досліджень в галузі психології».

Контакти:

shepelova.mariia@tnu.edu.ua

 

Публікації, стажування, підвищення кваліфікації 

 

 

1) наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection

 

 

 

1.1. Шепельова М. В. Індикатори творчого мислення студентів при вирішенні експериментальних завдань. Журнал соціальної та практичної психології, №3, 2024. С. 63-68. DOI https://doi.org/10.32782/psy-2024-3-10

1.2. Шепельова М. В. Динаміка потреб студентів у кризових умовах. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 35 (74), №2, 2024. C. 87-92.

DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.2/015

1.3. Шепельова М. В. Прояви естетичної чутливості як інтегральної властивості особистості. Габітус. Вип. 52, 2023. C. 51-55.

DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.52.8

1.4. Моляко В. О., Шепельова М. В., Третяк Т. М. Творче мислення особистості у процесі розв’язування задач. Науковий журнал «Габітус». Вип. 51, 2023. С. 59-63. URL: 9.pdf (habitus.od.ua)

1.5. Шепельова М.В. Вплив суб’єктивних орієнтирів на розуміння студентами невизначених ситуації. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 34 (73), №1, 2023. C. 172-177 URL: 28.pdf (vernadskyjournals.in.ua)

1.6. Шепельова М. В. Класифікація потреб студентів в умовах невизначеності. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №4, 2022. C. 65-69. URL: 12.pdf (vernadskyjournals.in.ua)

1.7. Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М., Шепельова М. В. Актуальні проблеми сучасного творчого мислення. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №2, 2022. C. 145-152.
DOI: https://doi.org/10.32838/2709-3093/2022.2/24
URL: 24.pdf (vernadskyjournals.in.ua)

1.8. Моляко В. О., Третяк Т. М., Ваганова Н. А., Шепельова М. В. Розуміння нової інформації як процес розв’язування задач. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 31 (70), №4, 2020. C. 42-50. DOI: https://doi.org/10.32838/2709-3093/2020.4/06 URL: 8.pdf (vernadskyjournals.in.ua)

1.9. Шепельова М. В. Розумове реагування студентів-користувачів мережі Інтернет на нові завдання. Психологічний часопис, 2021. Т. 7, № 9 (53). С. 118-135. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2021.7.9.10 URL:  Перегляд РОЗУМОВЕ РЕАГУВАННЯ СТУДЕНТІВ-КОРИСТУВАЧІВ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА НОВІ ЗАВДАННЯ | ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧАСОПИС (apsijournal.com)

1.10. Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Особистість студента як індикатор освітнього середовища сучасної України.  Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. К.: Фенікс, 2020. Т. XII. Психологія творчості. Випуск 27. С. 220-236.

1.11. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. И., Шепельова М. В. Психологічна характеристика типів студентів за співвідношенням інтегральних властивостей особистості та індивідності. Психологічний часопис, 2020. Т. 6, № 7 (39). С. 61-84. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.7.6  

1.12. Шепельова М. В. Психологічні чинники художніх орієнтацій у студентів мистецького спрямування. Психологічний часопис, 2020. Т. 6, № 8 (40). С. 76-87. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.8.6

1.13. Podshyvailov F. M., Podshyvailova L. I., Shepelova M. V. The construction of students’ typology by the relation of aesthetic sensibility and depression. Technologies of intellect development. 2020. Т. 4. № 3 (28).

1.14. Шепельова М. В. Вплив особистісних характеристик на художні орієнтації студентів у сприйманні творів живопису. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Т. ХІІ. Психологія творчості. Випуск 25. К: Видавництво «Фенікс», 2019. С. 281-296.

 

 

 

3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора)

 

 

 

3.1. Шепельова М. В. Особистість у кризових умовах: можливості діагностики та рекреації. Теоретичні та практичні аспекти соціально-психологічного супроводу особистості в умовах кризи : монографія / О. В. Дробот, І. М. Біла, О. В. Костюченко та ін. ; за наук. ред. проф. О. В. Дробот. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. Р. 33-71 – 1,9 д.а.

 

 

 

4) наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування

 

 

 

4.1. Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с. https://docs.google.com/document/d/1n6CB47obBjhO_sKJHUCPBd6iPnkbV8Yy/edit   

4.2. Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології:: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 18 с. https://docs.google.com/document/d/1OHhrkTJtQuG58mb3lWyzAbjSkISgO84c/edit  

4.3. Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальностей 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 15 с. https://docs.google.com/document/d/1l1JlLjimTTE9KPU6skeF8_L1EEOPFW7j/edit  

4.4. Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с. https://docs.google.com/document/d/15Yz63WH3WCJW025K6Fe3LOZj3B3NEsfF/edit  

4.5. Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с. https://docs.google.com/document/d/1kI6flGzqIg43PjhKTaCI11exyoDAlKMB/edit  

4.6. Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с. https://docs.google.com/document/d/1pEAwh-ISyVRT4VL9TKXkC7qzsZ_VyJXx/edit   

 

 

 

8) виконання функцій (повноважень, обов’язків) наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, або іноземного наукового видання, що індексується в бібліографічних базах

 

 

 

8.1. Відповідальний виконавець теми «Функціонування творчого мислення в інформаційно-віртуальному просторі суб’єкта», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер 0119U002170; 2019-2021 рр.

8.2. Відповідальний виконавець теми «Сучасні технології надання психологічної допомоги сім’ям постраждалих у подоланні складних  життєвих обставин», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер 0120U100604; 2020 р.

8.3. Відповідальний виконавець теми «Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер реєстраційний номер 0122U000304; 2022-2024 рр.

8.4. Член редакційної ради наукового видання, включеного до переліку фахових видань України «Журнал соціальної та практичної психології» ISSN 2786-9296 (Print)2786-930X (Online)

 

 

 

12) наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій

 

 

 

12.1. Шепельова М. В. Діагностика та розвиток творчого мислення студентів при вирішенні завдань з високим ступенем невизначеності. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 23 травня 2024 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2024. С. 132-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/741403/

12.2. Шепельова М. В. Розвиток творчого мислення студентів як передумова їх психологічного благополуччя в умовах невизначеності. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 19 квітня 2024 р. Львів Торунь : Liha-Pres, 2024. С. 187-191.

DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-393-7-48

12.3. Шепельова М. В. Психолого-педагогічні засоби розвитку творчого мислення майбутніх психологів. Психологічна допомога особистості у воєнний період : матеріали VIІ Всеукр. психологічних читань «Удосконалення професійної майстерності майбутніх психологів», м. Умань, 18 квіт. 2024 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т соц. та психологічної освіти та [ін.] ; [редкол.: С. Ю. Діхтяренко, Л. А. Данилевич, А. В. Шулдик, О. О. Андрусик]. Умань. С. 65-69.

URL: ЗБІРНИК-VIІ-Всеукраїнських-психологічних-читань-18.04.2024-р._1.pdf (udpu.edu.ua)

12.4. Шепельова М. В. Розвиток критичного мислення здобувачів вищої освіти. Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, Умань, 10 травня 2024 р. / [ред. кол. : Сафін О. Д. та ін.]. Умань, 2024. С. 226-231. – 0,2 д.а.

URL: Збірник-конференції-Soft-skills-2024.pdf (udpu.edu.ua)

12.5. Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В., Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М. Аналіз проявів творчості суб’єкта в ускладнених умовах. Психологічні координати розвитку особистості: реалії і перспективи: зб. наук. матеріалів VI Міжнар. наук.-практ. конф. до 110-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, 30-31 травня 2024 р. Полтава : Астрая, 2024. С.  132-136.

URL: Тези_Полтава.pdf (zu.edu.ua)

12.6. Шепельова М. В. Прояви творчості у розумінні студентами  невизначених ситуацій. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 30 травня 2023 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2023. С. 123-129.  

12.7. Шепельова М. В. Психологічні погляди В. І. Вернадського на мистецтво. І Міжнародна науково-практична конференція Таврійського національного університету до 160-ї річниці від дня народження В. І. Вернадського : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 16-17 березня 2023 р., м. Київ. Частина 1. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2023. С. 150-153. – 0,2 д.а.

DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-302-9-37

12.8. Шепельова М. В. Особливості розуміння студентами невизначених ситуацій. Українська психологія. ХХІ століття. Початок. (Дні української психології в Берліні): матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю 27-28 квітня 2023 року: Зб. матеріалів. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023. С. 333-338.

URL: lib.iitta.gov.ua/735227/1/Збірник конференції.pdf

12.9. Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В. Прояви творчого мислення суб’єкта в умовах інформаційного дискомфорту. Сучасна педагогіка та психологія: методологія, теорія і практика: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 3-4 грудня 2021 року). Київ, 2021. С. 136-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730898/1/Моляко%2C Третяк%2C Шепельова_tnu.in.ua_psyho-ped_декабрь_2021.pdf   

12.10. Шепельова М. В. Психологічна характеристика студентів залежно від своєчасності виконання творчих завдань. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 24 травня 2022 року). Київ, 2022. С. 181-187.  URL: Матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 24.05.2022.pdf (iitta.gov.ua)

12.11. Шепельова М. В. Особливості виконання студентами завдань з високим ступенем невизначеності. Тези X Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми» (10 травня – 5 червня 2022 року) [Електронний ресурс]. URL: Shepelova_Mariia_2022.pdf (newlearning.org.ua)

12.12. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Аналіз впливу освітнього середовища на особистість студента. Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник наукових праць (м. Київ, 29-30 березня 2021 року). Київ, 2021. С. 315-327.

12.13. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Оцінка сприятливості / несприятливості освітнього середовища сучасної України для особистісного зростання студентів. Актуальні проблеми особистісного зростання: Збірник наукових праць [за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 13 травня 2021 р.)]. Житомир, 2021. С. 127-133. URL: Актуальні проблеми особистісного зростання (zu.edu.ua)

12.14. Шепельова М. В. Показники для аналізу виконання студентами творчих завдань. Психологічні проблеми мислення: матеріали ХХІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2021 року). Київ, 2021. С. 91-99. URL: https://lib.iitta.gov.ua/725489/1/Тези 2021.pdf

12.15. Шепельова М. В. Аналіз залученості студентів у Інтернет-середовище. Психолого-педагогічні координати розвитку особистості: зб. наук. матеріалів ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 3-4 червня 2021 р.). Полтава, 2021. С. 241-244. URL: eNUPPIR «Еlectronic National University «Yuri Kondratyuk Poltava Politechnic» Institutional Repository: Психолого-педагогічні координати розвитку особистості

 

 

14) керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних, Всеукраїнських мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів (для забезпечення провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-творчому) рівні); керівництво здобувачем, який став призером або лауреатом міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів, віднесених до Європейської або Всесвітньої (Світової) асоціації мистецьких конкурсів, фестивалів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі зазначених мистецьких конкурсів, фестивалів); керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу

 

 

14.1. Член журі І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році, спеціальність «Психологія». Житомирський державний університет імені Івана Франка, наказ № 207-АГ від 29.12.2023 «Про проведення І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році»

 

 

19) діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях

 

19.1. Заступник голови Ради молодих вчених Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України з науково-дослідної роботи.

 

Дата заповнення картки

01.10.2024

 

Найменування посади

Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук

 

Структурний підрозділ

ННГІ ТНУ імені В.І. Вернадського

 

Кафедра

кафедра психології, філософії та суспільних наук

 

Трудовий статус посади (основне місце роботи, суміщення, сумісництво)

сумісництво

 

Профілі в е-середовищі:

 

Scholar_Google:

Профіль Google Scholar:

hМарія Шепельова – Google Академія

 

Scopus Author ID:

Профіль Scopus:

 

Web of Science

Профіль Web of Science (ResearcherID):

Maria V. Shepelyova – Web of Science Core Collection

 

Researcher ID:

ResearcherID: E-5063-2018

Maria V. Shepelyova – Web of Science Core Collection

 

ORCID ID:

Профіль ORCID:

https://orcid.org/0000-0002-3293-4997

 

Контакти

e-mail shepelova.mariia@tnu.edu.ua ; 067 776 04 01

 

Відомості про підвищення кваліфікації (найменування закладу, тема, вид документа, дата видачі, кількість годин (кредитів)

1. Міжнародний науково-практичний семінар «СИСТЕМА ЛЮСТРА: методологія, технологія, впровадження», Інститут обдарованої дитини НАПН України, 7 жовтня 2019 року, м. Київ, тривалість заходу – 5 годин (0,17 кредиту ЄКТС) , сертифікат;

2. Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми психології розвитку особистості», 14-15 травня 2020 р., м. Київ, тривалість заходу – 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС), сертифікат ПП№ 284/2020;

3. Всеукраїнська науково-практична он-лайн конференція «Підтримка та супровід обдарованих учнів в сучасному інформаційно-освітньому просторі», 27 жовтня 2020 року, – 7 годин (0,21 кредиту ЄКТС), сертифікат КТ-271020/203;

4. Онлайн-курс Єльського університету на платформі Coursera «Наука благополуччя (The Science of Well-being)», 31 травня – 9 серпня 2021 року, сертифікат;

5. Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Філософія для дітей: сучасний стан і перспективи розвитку», 25-26 травня 2021 року, тривалість заходу 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС), сертифікат КФД-25_260521/25;

6. IV Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми», 29-30 березня 2021 року, 60 годин (2,0 кредиту ЄКТС), сертифікат МК №2021-29-30-03-56;

7. ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи», 3-4 червня 2021 року, м. Полтава, тривалість заходу 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС) , сертифікат;

8. Міжнародна науково-практична конференція «Допомога людині в турбулентних обставинах: досвід міжнародного проекту», 9 вересня 2021 року, м. Київ, тривалість заходу 8 годин (0,3 кредиту ЄКТС) , сертифікат;

9. Міжнародна науково-практична конференція «Теоретико-методологічні проблеми сучасної психології особистості» 23-24 вересня 2021 року, м. Івано-Франківськ, 30 годин (1,0 кредит ЄКТС) , сертифікат;

10. Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми особистісного зростання», 13 травня 2021 року, м. Житомир, 8 годин (0,3 кредиту ЄКТС) , сертифікат;

11. ХXІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності», 24 травня 2022 року, 45 годин (1,5 кредиту ЄКТС), сертифікат ВК№2022-24-05-59;

12. V Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми», 22 квітня 2022 року, 30 годин (1,0 кредиту ЄКТС), сертифікат МК № 2022-22-04-102;

13. ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи», 2-3 червня 2022 року, м. Полтава, 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС) , сертифікат;

14. Вебінар «Психологічна підтримка особистості в умовах війни», Україна-Польща, 6 квітня 2022 року, 3 години (0,1 кредиту ЄКТС), сертифікат 1083/22Д.

15. ХVI Міжнародна програма підвищення кваліфікації керівників закладів освіти і науки, а також педагогічних та науково-педагогічних працівників «Разом із видатними лідерами сучасності та нобелівськими лауреатами: цінності, досвід, знання, компетентності і технології для формування успішної особистості та трансформації оточуючого світу» та присвоєння кваліфікацій «Міжнародний керівник категорії Б у галузі освіти та науки, відповідно до класифікації ЮНЕСКО» та «Міжнародний вчитель/викладач», 18 серпня – 30 вересня 2023 року, 180 годин (6 кредитів ЄКТС), сертифікат № 16 009

 

Відомості про стажування

 

Відомості про володіння іноземною мовою: рівень В1, В2, С1, С2

 

Дорівнюється до В2,

КВ № 32798444 мова та література (англійська), спеціаліст з англійської мови та літератури, 2007 р.