Академічна доброчесність
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
➡посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
➡дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
➡надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
➡контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
➡об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
➡самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
➡посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
➡дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
➡надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
➡академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
➡самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
➡фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
➡фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
➡списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
➡обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
➡хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
➡необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
➡надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
➡вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
Відповідальність за порушення принципів академічної доброчесності:
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
➡відмова у присудженні ступеня освітньо-наукового чи освітньо-творчого рівня чи присвоєнні вченого звання;
➡позбавлення присудженого ступеня освітньо-наукового чи освітньо-творчого рівня чи присвоєного вченого звання;
➡відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
➡позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
➡повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
➡повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
➡відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
➡позбавлення академічної стипендії;
➡позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського значну увагу приділяє дотриманню правил та принципів академічної доброчесності в освітньо-науковому процесі. Впровадження таких принципів академічної доброчесності означає, що в процесі навчання та дослідницької роботи студенти, здобувачі освіти, викладачі та науковці мають дотримуватись, передусім, принципів чесної, відповідальної праці та навчання.
Базовими нормативними документами в Університеті є:
2024
Протокол засідання Комісії №1 від 29.02.2024
Протокол засідання Комісії №2 від 27.06.2024
Протокол засідання Комісії №3 від 08.10.2024
2023
Звіт Комісії з академічної доброчесності за 2023 рік
Протокол засідання Комісії №1 від 28.02.2023
Протокол засідання Комісії №2 від 29.06.2023
Протокол засідання Комісії №3 від 04.09.2023
Протокол засідання Комісії №4 від 28.12.2023
2022
Звіт Комісії з академічної доброчесності за 2022 рік
Протокол засідання Комісії №1 від 10.02.2022
Протокол засідання Комісії №2 від 30.06.2022
Відповідальний за інформаційне наповнення сторінки: начальник навчально-методичного відділу, начальник інформаційно-обчислювального центру