Історія та сьогодення
Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського (далі ТНУ) – провідний вищий навчально-науковий заклад Криму, заснований у 1918 році, входить в першу десятку вищих навчальних закладів України. На момент анексії Кримського півострова ТНУ був державним вищим навчальним закладом IV рівня акредитації.
У складі університету було 16 факультетів, які готували студентів по 41 напрямку. Загальна кількість студентів становила 15 000 осіб, включаючи денну та заочну форми навчання. В університеті працювали 2244 співробітників, з них 919 викладачів, у тому числі 112 докторів наук, професорів, 485 кандидатів наук, доцентів, старших викладачів і асистентів. Серед них – один Герой України, 39 академіків академій різних профілей і країн, чотири лауреати Державної премії України, 36 заслужених працівників науки і освіти України, 53 заслужених працівника освіти АРК.
З ім’ям нашого університету пов’язані імена видатних громадських діячів, вчених, педагогів, які стали гордістю України. Це академіки В. І. Вернадський, О. Ф. Іоффе,О. О. Байков, нобелівські лауреати І. Є. Тамм і І. М. Франк, тричі Герої Соціалістичної Праці І. В. Курчатов і К. І. Щолкін і багато інших, не менш знаменитих імен, які дала світу наша альма-матер.
Щорічно більше 100 співробітників і студентів ТНУ проходили наукове і навчальне стажування за кордоном.
Ідея відкриття Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського виникла ще на початку минулого століття в буремні роки громадянської війни. Представники наукової та творчої інтелігенції Російської імперії, які рятувалися від більшовицької навали, осіли в Криму. Свою історію університет почав від Постанови Кримського Крайового Уряду № 23 від 3 вересня 1918 року “Про заснування Таврійського університету”.
Вже до осені 1918 року Таврійський університет був повністю укомплектований викладачами вищої кваліфікації. 14 жовтня відбулося урочисте відкриття Таврійського університету в Сімферополі.
Академік В. І. Вернадський, який очолив ВНЗ в жовтні 1920 року, зазначав, що тоді Таврійський університет “представляв собою один з найсильніших наукових осередків у країні”.
Таврійський університет проіснував два з половиною роки і в січні 1921 був перейменований в Кримський університет імені М. В. Фрунзе.
У 1925 році він став Кримським державним педагогічним інститутом ім. М. В. Фрунзе і тільки в 1972 році – знову університетом – Сімферопольським державним університетом ім. М. В. Фрунзе.
У серпні 1999 року Указом Президента України Л. Д. Кучми йому було присвоєно статус національного і повернуто історичну назву.
26 вересня 2016 в актовому залі Міністерства освіти і науки України відбулося урочисте відкриття Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського, переміщеного до Києва з анексованого Криму.
У 2016 році відбувся перший набір студентів вже в оновленому університеті.
Успішною для колективу Таврійського університету була вступна кампанія 2017 року. У серпні зараховано на навчання в Університет 1046 осіб. Обсяг державного замовлення склав 824 місця.
У 2018 році лави студентів поповнили 1185 осіб. Обсяг державного замовлення склав 722 місця. У цей рік зросла кількість студентів, які вступили до нас з окупованої Донецької області.
2019 року виявили бажання навчатися в нашому Університеті 1126 осіб.
У 2020 році на навчання до університету було зараховано 861 студента.
2021 рік – контингент студентів поповнився на 654 особи.
2022 року відбулося зарахування 772 осіб на навчання.
2023 року під час вступної кампанії зараховано 923 особи на навчання.
Вибудовуючи стратегічні магістралі розвитку Університету на перше місце завжди ставимо підвищення якості освітнього процесу, що тягне за собою наступні кроки:
- постійний моніторинг якості освітніх програм та набору здобувачів за цими програмами;
- переорієнтація навчальних планів, індивідуальних навчальних траєкторій на збільшення частини практичної компоненти. Одним з перспективних напрямів розвитку Університету вважаємо впровадження дуальної форми навчання, що покликана підвищити якість підготовки фахівців, відповідно до сучасних вимог ринку праці і потреб роботодавців; зростання рівня конкурентоздатності випускників, скорочення періоду їх адаптації до професійної діяльності;
- відповідно до вимог часу, збільшення та якісне удосконалення навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів (підготовка посібників, підручників, словників, хрестоматій, тощо);
- оновлення лабораторій обладнанням та матеріалами, для забезпечення якісного та сучасного освітнього процесу;
- розширення можливостей для активної реалізації міжнародних програм академічної мобільності;
- розвиток матеріально-технічної бази в напрямі впровадження новітнього програмного забезпечення, удосконалення практики розроблення та реалізації електронних навчальних курсів з використанням платформи Google Workspace та обладнання аудиторій для проведення дистанційних занять;
- забезпечення вільного доступу до світових освітніх та наукових ресурсів через мережу Інтернет в усіх приміщеннях Університету;
- удосконалення профорієнтаційної роботи та вибудовування комунікативної Стратегії ТНУ;
- активне залучення до освітнього процесу практиків відповідних спеціальностей.
Відповідальний за інформаційне наповнення сторінки: проректор з навчальної роботи