МАСЛЯНІКОВА Ірина Вікторівна

КУЩЕНКО Ірина Вікторівна

Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук

Кандидат психологічних наук, доцент.

Дисертація на тему: Психологічні особливості засвоєння техніко-технологічних знань учнями початкових класів допоміжної школи (2007)

Магістр зі спеціальності «Психології» (2001), кандидат психологічних наук (2007), доцент (2012)

Сфера наукових інтересів: 

Інклюзивне освітнє середовище;

Соціальна інклюзія малобільних груп населення;

Психологічні особливості навчання людей з особливими освітніми потребами;

Психологічні особливості освіти дорослих;

Особливості резильєнтності в умовах війни;

Психологія жертви;

Психологія вбивства.

 

ORCID ID: https://orcid.org/0009-0003-2215-6006

SCHOLAR_GOOGLE: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=aqWPvQEAAAAJ

 

Контакти: 093-623-78-79  maslianikova.iryna@tnu.edu.ua

 

1) наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection :

1.1. Маслянікова І. В. Психолого-правові аспекти кібербулінгу, Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 103(4), с. 369-376. doi: 10.32631/v.2023.4.35. (у співавторстві з Мацюк, О. Л.) (фахове видання) https://visnyk.univd.edu.ua/index.php/VNUAF/article/view/698

1.2. Маслянікова І. В. До проблеми життєстійкості у студентської молоді // Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія» зареєстровано Міністерством юстиції України (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого ЗМІ серія КВ № 24304-14144Р від 28.12.2019 року). С. 51-57 (фахове видання) https://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2024/12.pdf

1.3. Маслянікова І.В. Вплив емоційного вигорання на виникнення міжособистісних конфліктів на підприємствах в умовах воєнного стану // Актуальні проблеми економіки. – 2024.- № 10 (280). – с.163-172 (у співавторстві з Базиленко А.К.,  Кучеренко Ю.Г.) (фахове видання) https://eco-science.net/wp-content/uploads/2024/10/10.24._topic_Anastasia-Bazylenko-Yuriy-Kucherenko-Iryna-Maslyanikova-180-192.pdf

1.4. Маслянікова І.В. Психологічні особливості прийняття управлінських рішень в організації в умовах воєнного стану // Актуальні проблеми економіки. – 2024.- № 9 (279). – с.269-283 (у співавторстві з Базиленко А.К., Чумаковою О.В.) (фахове видання). https://eco-science.net/wp-content/uploads/2024/09/9.24._topic_Bazylenko-Anastasia-Maslyanikova-Iryna-Chumakova-Oksana-269-278.pdf

1.5. Маслянікова І.В. Особливості системи соціального захисту та соціального забезпечення військовослужбовців ЗС України // Актуальні проблеми економіки. – 2024.- № 12 (282) .- с.192-207 (у співавторстві з Базиленко А.К., Ленюським Д.О.) (фахове видання). https://eco-science.net/wp-content/uploads/2024/12/12.2.24._topic_Anastasia-Bazylenko-Denis-Leniuskyi-Iryna-Maslyanikova-6-17.pdf

1.6. Кущенко І.В. Соціальна підтримка внутрішньо переміщених осіб в умовах воєнного стану: контекст формування інклюзивного суспільства Науковий журнал Хортицької національної академії. (Серія: Педагогіка. Соціальна робота) : наук. журн. / [редкол. : В. В. Нечипоренко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, 2025. Вип. 1(12). DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2025-12-17 (у співавторстві з Базиленко А.К., Булах О.В.) https://journal.khnnra.edu.ua/index.php/files/article/view/250  (фахове видання).

1.7. Кущенко І.В. Чинники формування життєстійкості у фахівців психологічної сфери. Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія» зареєстровано Міністерством юстиції України (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого ЗМІ серія КВ № 24304-14144Р від 28.12.2019 року). Т. 36 (75). № 2 (2025). С. 109-118. https://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2025/19.pdf (у співавторсті із Базиленко А.К., Раєвсьою Ю.В.)

1.8. Кущенко І.В. Взаємодія військовослужбовців з родинами як фактор підвищення їх резильєнтності. Ментальне здоров’я. вип. 1 (2025). Одеса. С. 9-14 DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2005/2025-1.2. https://journals.oneu.od.ua/index.php/mh/article/view/54 (у співавторсті із Поджинською О.О., Руденко Л.Г.)

1.9. Кущенко І.В. Особливості залежності в освітньому середовищі: вплив гаджетів на психічний стан студентів та роль самоменеджменту у подоланні викликів навчання // Ментальне здоров’я. вип. 2 (2025). Одеса.  С. 52-57 (у співавторстві із Власенко О.О.) https://journals.oneu.od.ua/index.php/mh/issue/view/6/6 DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2005/2025-2.9 (фахове видання)

1.10. Кущенко І.В. Адаптація навчальних дисциплін «Загальна психологія» та «Практикум з психології» для студентів з інвалідністю на прикладі Університету «Україна» // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. Вісник ХНУВС – Bulletin of KhNUIA. 2025. № 2 (109). С. 422-431 https://visnyk.univd.edu.ua/index.php/VNUAF/uk/article/view/892/833 (у співавторстві з Мацюк О.Л.) (фахове видання)

1.11 Кущенко І.В. Вплив тривоги, тривожності та тривожних розладів на планування консультування: психологічний і соматичний аспект. Ментальне здоров’я. вип. 3 (2025). Одеса. С. 17-21 DOI: https://journals.oneu.od.ua/index.php/mh/article/view/83 (у співавторсті із Власенко О.О., Мітіною С.В.)

1.12 Кущенко І.В. Символдрама як навчальна дисципліна: освітні технології у формуванні особистісної зрілості та творчого мислення студентів. НАУКОВИЙ ВІСНИК МУКАЧІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ». Том 11, № 3 2025. С. 75-85 (у співавторстві з Черняковою О.В.)

1.13. Кущенко І.В. Інклюзивний освітній простір як чинник розвитку резильєнтності у довічно ув’язнених осіб. Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія» зареєстровано Міністерством юстиції України (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого ЗМІ серія КВ № 24304-14144Р від 28.12.2019 року). Т. 36 (75). № 2 (2025). С. 118-125. https://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2025/20.pdf

1.14. Кущенко, І. Адаптація дисципліни «психологія залежностей» для студентів з ооп в інклюзивному освітньому середовищі. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, № 3 (2025), 77–85. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340423 (у співавторстві із Палій А.)

1.15. Кущенко І. В.  ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПСИХОТЕРАПІЇ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІНКЛЮЗИВНОГО ТИПУ (НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТУ «УКРАЇНА»). Психологія та соціальна робота, 2025 (2), 73-83. https://doi.org/10.32782/2707-0409.2025.2.7 (у співавторстві із Черняковою О. В.)

1.16. Кущенко І. В.  ОСОБЛИВОСТІ КРИЗ ШЛЮБНИХ СТОСУНКІВ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ У ВОЄННИЙ ЧАС. Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія» зареєстровано Міністерством юстиції України (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого ЗМІ серія КВ № 24304-14144Р від 28.12.2019 року). Т. 36 (75). № 5 (2025). С.60-68 https://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/5_2025/12.pdf (у співавторстві із Орьол О.В.)

1.17. Маслянікова І. В. Резильєнтність як превенція емоційного вигорання вчителів в умовах дистанційного навчання // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 110(3), pp. 236–251. doi:10.32631/v.2025.3.20 (у співавторстві з Базиленко А.К., Марчук І.М.)

1.18 Кущенко І. Навчальна дисципліна «Основи навчання студентів (самоуправління навчанням)» як інструмент розвитку освітньої автономії здобувачів освіти закладів фахової передвищої вищої освіти. Теоретичні та методичні проблеми виховання дітей та молоді, 2025. 29(1), 159–168. https://doi.org/10.32405/2308-3778-2025-29-1-159-168 (у співавторстві із та Базиленко А.)

 

3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора):

3.1. Маслянікова І. В. Особливості психодіагностики та психологічної допомоги особистості внаслідок дії травмуючих ситуацій // Теоретичні   та  практичні  аспекти  соціально-психологічного  супроводу  особистості  в  умовах  кризи  :  монографія  /  О.  В.  Дробот,  І.  М.  Біла, О. В. Костюченко та ін. ; за наук. ред. проф. О. В. Дробот. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. 336 p. ISВN 978-9934-26-386-6 DOI: 10.30525/978-9934-26-386-6. С. 11-37 (1 друк.арк) (колективна монографія) http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/406       

3.2. Маслянікова І. В. Особливості психологічної допомоги особистості в наслідок дії травмуючих ситуацій у воєнний час // Соціально-психологічна підтримка осіб з інвалідністю в умовах війни: кол. моногр. / Маслянікова І., Османова А., Давиденко Г. та ін.; за заг. ред. І. Маслянікової. ¾ К. Університет «Україна», 2023. ¾ 216 с. ISBN 978-966-388-688-6 DOI: https://doi.org/10.36994/978-966-388-674-9-2023-218. С. 95-116 (1 друк.арк) (колективна монографія)  

https://uu.edu.ua/upload/Nauka/Publicatsiyi/monografii/soc_psih_pidtrimka_v_umovah_vijni.pdf?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2N8WrsG64pR5yzBaxeRICXWk6qq3H7BaBluAGnKiE42beq0RIJsC0wkDA_aem_AVivBnahTIICnjRxShTdnKcltxZdlrBi0SuOmNrNqRArEKzg_evzvaLH4yPpzqmxyFuC2IKaJOP0nDbjDYZpi3vv

 

4) наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування:

4.1. Інклюзивне суспільство. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1fV480klOOXf0eC3Op2qGSvxq9J4rM1bq/view?usp=sharing  – 2023 рік

4.2. Практикум з психології. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/16xRuhhA9_VRbiBulJmObCsyR8qWdBE1m/view?usp=sharing – 2023 рік

4.3. Загальна психологія. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1DEsBudzyffBe8pOUKsgOnl7pDdYEQh3F/view?usp=sharing – 2023 рік

4.4. Основи психотерапії. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1Ql9a6Gl4U0Tp-rbTtT2De62AbNlRmwb3/view?usp=sharing – 2023 рік

4.5. Психологія залежностей. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1Op1Y4-j9NYt31QQxn-4jk6N8byuyDtf1/view?usp=sharing – 2023 рік

4.6. Вікова та педагогічна психологія. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1Z4fd3_L70Oko2ChU064H1FY4r8YFhGHP/view?usp=drive_link – 2023 рік

4.7. Нормативно-правове забезпечення соціальної роботи: термінологічний словник: навч.-метод.посібник / Упорядник І.Б.Іванова / За заг.редакцією І.В.Маслянікової [Електронний ресурс] – К.: Університет «Україна», 2022, 46 с. https://jurkniga.ua/ru/normativno-pravove-zabezpechennya-sotsialnoi-roboti-terminologichniy-slovnik/

4.8. Законодавство України у сфері соціальної роботи і соціального захисту: збірка документів / Упорядник І.Б.Іванова / За заг.редакцією І.В.Маслянікової [Електронний ресурс] – К.: Університет «Україна», 2022 – 489 с.

4.9. Державні стандарти соціальних послуг: збірка документів / Упорядник І.Б.Іванова / За заг.редакцією І.В.Маслянікової [Електронний ресурс] – К.: Університет «Україна», 2022. – 445 с. https://lib.uu.ua/wp-content/uploads/2024/03/derzhavni-standarty-sots.posluh.pdf

4.10 Маслянікова І.В. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики (для здобувачів освіти, які навчаються за спеціальністю 016 Спеціальна освіта). Київ : Університет «Україна», 2023. – 58 с. (у співавторстві із Базиленко А.К.)

4.11. Кущенко І.В. ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ І10 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ». Навчально-методичний посібник. Київ, Університет «Україна». – 2025. – 108 с. (у співавторстві із Базиленко А.К., Іванова В.Г., Литовченко О.В., Дика В.А.)

4.12. Основи навчання студентів. Сертифікатний навчальний курс для дистанційного навчання. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»: https://drive.google.com/file/d/1c_44HiP8ZGpO_cJ1WG2E2kGU0HQLOb_4/view?usp=sharing – 2025 рік

 

9) робота у складі експертної ради з питань проведення експертизи дисертацій МОН або у складі галузевої експертної ради як експерта Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, або у складі Акредитаційної комісії, або міжгалузевої експертної ради з вищої освіти Акредитаційної комісії, або трьох експертних комісій МОН/зазначеного Агентства, або Науково-методичної ради/науково-методичних комісій (підкомісій) з вищої або фахової передвищої освіти МОН, наукових/науково-методичних/експертних рад органів державної влади та органів місцевого самоврядування, або у складі комісій Державної служби якості освіти із здійснення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)

9.1. Експерт з акредитації кваліфікаційних центрів Національного агентства кваліфікацій (протокол № 28 (128) від 8.09.2023)

 

11) наукове консультування підприємств, установ, організацій не менше трьох років, що здійснювалося на підставі договору із закладом вищої освіти (науковою установою)

11.1. наукова консультантка Служби у справах дiтей i ciм’ї Київської мicькoї державнот адмiнiстрацii з грудня 202l року i по теперiшнiй час.

 

12) наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій:

12.1. Маслянікова І.В. Метод проектів як інтерактивна технологія навчання дорослих. Збірник тез VІ Всеукраїнських педагогічних читань «Особистісний і професійний розвиток дорослих: проблеми і перспективи», присвячені пам’яті академіка Семена Устимовича Гончаренка. К., 2022. file:///C:/Users/Admin/Downloads/Program_Honcharenko_2022.pdf

12.2. Маслянікова І.В. Особливості інклюзивного підходу щодо підготовки навчальних занять для здобувачів вищої освіти з ооп на прикладі Університету «Україна». Актуальні проблеми в системі освіти; загальноосвітній заклад середньої освіти; доуніверситетська підготовка; заклад вищої освіти. Збірник наукових праць. № 3 (2023). Київ. С. 431 – 438. (у співавторстві з Герасименко Ю.С.) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/APSE/article/view/17725

12.3. Маслянікова І.В. Соціально-психологічна адаптація як загальна технологія роботи із людьми похилого віку. Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 8 грудня 2023 р., м. Київ. – Львів – Торунь : Liha-Pres, 2023. – С. 57 – 62. http://catalog.liha-pres.eu/index.php/liha-pres/catalog/view/247/6733/15114-1

12.4. Маслянікова І.В. Життєстійка особистість // Молодь: освіта, наука, духовність: тези доповідей ХХІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих вчених (м. Київ. — 16–18 квітня 2024 р.). — К.: Університет «Україна», 2024. — 1111 с. ISBN 978-866-388-697-8 DOI: https://doi.org/10.36994/978-866-388-697-8-2024-1111 . С. 322-327. https://uu.edu.ua/upload/Nauka/Molod_osvita_nauka_duhovnist/2024/molod24.pdf

12.5. Маслянікова І.В. Терапевтичні шляхи формування навичок самопізнання в освітньому середовищі // Психологія  свідомості:  теорія  і  практика  наукових  досліджень: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 9 грудня 2022 р., м. Київ. –Львів–Торунь : Liha-Pres, 2022. –152 с. http://catalog.liha-pres.eu/index.php/liha-pres/catalog/view/181/3411/7824-1

12.6. Маслянікова І.В. Реалізація інклюзивного підходу в бізнесі, мистецтві та соціальних проектах // ІНКЛЮЗИВНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ ТА КРАЩІ ПРАКТИКИ з нагоди 25-ї річниці Університету «Україна» Тези доповідей ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції м. Київ, 29–30 листопада 2023 р. У двох частинах Частина I. 665 с. – С. 415-419 https://uu.edu.ua/upload/Conference/inclusivne_osvitne_seredovische/2023/inclusion_23_1.pdf

12.7 Кущенко І. Шляхи та методи ефективної ресоціалізації довічно ув’язнених Сучасна пенітенціарна система. Виклики та рішення в умовах воєнного конфлікту : матеріали проф. наук. конф. (м. Чернігів, 29 травня 2025 р.) / Пенітенціарна академія України. Чернігів : ПАУ, 2025. 230 с., С. 184-187 (у співавторстві із Йовдій Г.) https://pau.edu.ua/wp-content/uploads/2025/07/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82_%D0%A3%D0%9A%D0%A0_2-3.pdf

 

19) діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях

19.1  Член професійного/ громадського об’єднання: Громадська організація “Прогресильні” з 17.08.2023 по даний час

19.2. Член професійного/ громадського об’єднання: Громадська організація “Обійми” з 01.05.2023 по даний час

 

Відомості про науково-педагогічного працівника, підвищення кваліфікації та стажування

Дата заповнення картки: 19.12.2025

Найменування посади: доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук

Структурний підрозділ: ННГІ ТНУ ім. В.І. Вернадського

Кафедра: кафедра психології, філософії та суспільних наук

Трудовий статус посади (основне місце роботи, суміщення, сумісництво) – сумісник 

 

Профілі в е-середовищі:

Scholar_Google: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=aqWPvQEAAAAJ

ORCID ID: https://orcid.org/0009-0003-2215-6006

Відомості про підвищення кваліфікації (найменування закладу, тема, вид документу, дата видачі, кількість годин (кредитів))

14-17 серпня 2023 року ГО “Прогресильні” навчання за програмою підвищення кваліфікації для внутрішньо переміщених викладачів Ретріт для внутрішньо переміщених викладачів сертифікат ОД-2023/105 (1 кредит)

9-15 жовтня 2023 року ГО “Прогресильні” “7 днів прогресильності. Створюємо сучасне освітнє середовище” сертифікат ОД-2023/106 (1 кредит)

квітень 2024 Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна” участь у конференції ХХІ Всеукраїнська науково-практична конференція студентів і молодих вчених “Молодь, освіта, наука, духовність” (0,6 кредитів)

травень 2024 Вінницький інститут розвитку людини Університету «Україна» участь у роботі науково-практичній конференції “Реабілітація: фізична, психічна, соціальна”, м. Вінниця (0,6 кредитів)

 

березень 2025 рік Миколаївський інститут розвитку людини “Україна” за темою: “Актуальна питання загальної педагогіки” (2 кредити);

 

березень 2025 рік Миколаївський інститут розвитку людини “Україна” за темою: “Актуальна питання загальної психології” (2 кредити);

 

березень 2025 рік Миколаївський інститут розвитку людини “Україна” за темою: “Актуальна питання формування інклюзивного соціального середовища” (2 кредити);

 

травень 2025 Національний університет “Запоріжська політехніка” за дисциплінами: Основи навчання студентів, Інклюзивне навчання (6 кредитів)

 

травень 2025 Національний університет “Запоріжська політехніка”: Загальна психологія, Практикум з психології, Основи психотерапії, Символдрама, Психологія залежностей, Клінічна психологія, Патопсихологія (6 кредитів)

 

Відомості про володіння іноземною мовою: В2 (Диплом 2002 р. спеціальність: вчитель англійської мови та літератури ДСК№020610)