Навчально-методична робота

Відкрита лекція-тренінг “Ефективна організація онлайн-навчання: Classroom та електронні журнали на основі силабусів!”

13.05.2025 р.

13 травня 2025 року відбулася відкрита лекція-тренінг “Ефективна організація онлайн-навчання: Classroom та електронні журнали на основі силабусів!” 

ШАРАГІНА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА серед адміністративної та науково-педагогічної спільноти Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського розкрила низку питань, зокрема:

  • Роль силабусу: як основний документ для організації онлайн-навчання.
  • Функціонал платформ: огляд можливостей Google Classroom та електронних журналів.
  • Важливість коректності: чому своєчасне та точне внесення даних є запорукою прозорості та ефективності навчання.
  • Взаємозв’язок елементів: як теми, види робіт та критерії оцінювання з силабусу відображаються в електронних системах.
  • Уникнення помилок: поширені помилки при заповненні та шляхи їхнього попередження.
  • Вимоги до документації: актуальні рекомендації щодо ведення електронної документації.

    Практичні навички та вміння:

  • Заповнення Classroom: Створення тем, розміщення матеріалів, завдань та оголошень відповідно до силабусу.
  • Налаштування оцінювання: параметри завдань у Classroom з урахуванням критеріїв силабусу.
  • Ведення електронного журналу: коректне внесення відвідуваності та оцінок за видами робіт згідно з силабусом.
  • Синхронізація даних: забезпечення узгодженості між силабусом, Classroom та електронним журналом.
  • Комунікація та зворотний зв’язок: використання інструментів платформ для спілкування зі студентами.
  • Аналіз успішності: генерування звітів в електронних журналах для відстеження прогресу студентів.
  • Оптимізація роботи: застосування отриманих знань для покращення власного процесу ведення електронної документації.

    Важливі ставлення та усвідомлення:

  • Відповідальність: усвідомлення важливості професійного ведення електронної документації.
  • Ефективність: переваги використання електронних платформ для організації навчання та комунікації.
  • Інновації: формування позитивного ставлення до сучасних технологій в освіті.
  • Впровадження: готовність застосовувати отримані знання та навички у своїй педагогічній діяльності.

Навчально-методичний семінар “Цифрова грамотність в освіті”

07.05.2025 р.

07.05.2025 відбувся навчально-методичний семінар на актуальну та важливу тему: “Цифрова грамотність в освіті”, де активними учасниками стали здобувачі вищої освіти групи 035-А-24б англійської філології під керівництвом Шарагіної Ольги Володимирівни. 

 

Навчально-методичний семінар був спрямований на комплексний розгляд питань розвитку та впровадження цифрової грамотності серед науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти ННІ філології та журналістики ТНУ імені В.І. Вернадського.

 

Метою семінару було допомогти глибше усвідомити значущість цифрової грамотності в сучасному освітньому просторі, надати практичні інструменти та методи для її розвитку в навчальному процесі, а також сприяти створенню безпечного та ефективного цифрового навчального середовища.

 

Під час семінару учасники мали можливість:

  • Ознайомитися з сучасними тенденціями розвитку цифрової грамотності.
  • Опанувати практичні інструменти та сервіси для ефективної роботи в цифровому середовищі.
  • Обмінятися досвідом щодо впровадження цифрових технологій у навчальний процес.
  • Обговорити питання безпеки та етики в цифровому просторі.

Проведений навчально-методичний семінар мав важливе значення для подальшого розвитку цифрової компетентності учасників освітнього процесу. 

  1. Підвищення рівня цифрової грамотності педагогічного колективу: учасники отримали нові знання та практичні навички, що сприятимуть зростанню їхньої цифрової компетентності та, як наслідок, позитивно вплинуть на якість викладання та навчання.
  2. Активніше впровадження нових підходів до навчання: отримані знання та натхнення сприятимуть більш активному використанню інноваційних методів навчання з застосуванням цифрових технологій у навчальних дисциплінах.
  3. Створення сприятливого середовища для розвитку цифрової грамотності учнів: підвищення рівня цифрової грамотності викладачів створить якісніші умови для формування цифрової компетентності серед здобувачів вищої освіти, що є ключовим аспектом їхньої успішної адаптації до сучасного цифрового світу.
  4. Покращення іміджу навчального закладу: активна робота з розвитку цифрової грамотності серед співробітників та студентів демонструє ННІ філології та журналістики ТНУ імені В.І. Вернадського як сучасний та прогресивний освітній осередок, що позитивно впливає на його імідж.
  5. Отримання цінного зворотного зв’язку: під час та після семінару було зібрано відгуки учасників, які стануть основою для вдосконалення майбутніх навчально-методичних заходів та сприятимуть подальшому розвитку цифрової грамотності в університеті.

Відбувся навчально-методичний семінар «Методи та форми роботи на семінарських заняттях під час вивчення художнього хронотопу»

28.04.2025 р.

28 квітня 2025 року відбувся навчально-методичний семінар на тему: “Методи та форми роботи на семінарських заняттях під час вивчення художнього хронотопу”.

Семінар провела завідувачка кафедри слов’янської та романо-германської філології Катерина Хома. Учасники мали змогу заглибитися в актуальні питання літературознавства, зокрема дослідження художнього часу та простору як нерозривної єдності, що формує основу художнього світу.

Під час семінару було означено теоретичні основи дослідження художнього хронотопу; на прикладах творів світового письменства продемонстровано взаємодію авторського, читацького та художнього хронотопу в процесі народження сенсу твору; окреслено практичні методи дослідження художнього хронотопу на прикладах творів різних епох та літературних напрямів,  роль читацького досвіду в інтерпретації художнього твору та еволюцію сенсів з плином часу.

Дякуємо всім, хто долучився до цієї змістовної зустрічі! Сподіваємося, отримані знання та обмін думками стануть цінним інструментом у вашій викладацькій та дослідницькій діяльності, а також допоможуть по-новому відкрити для себе глибину художніх творів.

Інтерактивний майстер-клас “Закономірності наголошування слів в українській мові”

02.04.2025 р.

2 квітня кандидат філологічних наук, доцент кафедри слов’янської та романо-германської філології Олена Коломієць провела  інтерактивний майстер-клас “Закономірності наголошування слів в українській мові” з використанням  сервісу Mentimeter. Після навчально-інформативного блоку слухачі мали можливість перевірити на практиці свої знання, дізнатися про зв’язок наголосів у словах із їхнім походженням (зокрема, тюркські – отАман, йогУрт). Закріпити знання допомога створена учасниками разом інтерактивна хмара слів, зображення якої кожен міг узяти собі для практичного щоденного  використання.

Триває виробнича (педагогічна) практика магістрантів першого року навчання

21.03.2025 р.

На кафедрі слов’янської та романо-германської філології триває виробнича (педагогічна) практика магістрантів першого року навчання. На цьому важливому етапі професійної підготовки студенти мають унікальну можливість випробувати себе у ролі викладачів.

Під час практики магістранти не лише поглиблюють свої знання  з обраної спеціальності, а й отримують цінний практичний досвід викладацької діяльності. Вони проводять лекційні та семінарські заняття, взаємодіють зі студентами,  працюють над розвитком своїх педагогічних навичок. Це вагомий крок на шляху до майбутньої професійної кар’єри.

Така практика є надзвичайно важливою, оскільки сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців та формуванню нового покоління викладачів.

На цьому тижні студенти високо оцінили заняття з історії зарубіжної літератури, які провели магістрантки Колодій Анастасія Ярославівна – лекція на тему «Естетичні засади театру ХХ ст.» у групі 014-У-21; Давідчик Яна Олександрівна – семінарське заняття «Елементи класичної та масової літератури у романі П. Зюскінда «Парфюмер» у групі 035-А-23; Лемішко Наталія Сергіївна лекція на тему «Сучасний процес: співвідношення і взаємодії різних стилів, напрямків і течій» у групі 014-У-22.

Магістрантки продемонстрували високі знання теоретичного матеріалу, володіння різними методами і формами роботи, можливість інтерактивної взаємодії з аудиторією. Підготовку до проведення занять було здійснено під керівництвом завідувачки кафедри слов’янської та романо-германської філології к. філол.н., доц. Катерини Миколаївни Хоми.

Відкрите практичне заняття, присвячене Дню святого Патрика

07.03.2025 р.

7 березня 2025 року відбулося відкрите практичне заняття старшого викладача кафедри слов’янської та романо-германської філології Шеремет Анни Віталіївни, присвячене Дню святого Патрика.

Хоча свято й має ірландські корені, проте його популярність та вплив на масову культуру в англомовному світі є величезними. Після невеличкої довідки про історію давньої Ірландії, студенти разом з викладачем потренувалися у вимові привітань ірландською мовою, демонстрували яскраві презентації за тематикою свята. У кінці заняття всі охочі змогли приєднайтеся до онлайн-вікторини, щоб перевірити свої знання нових фактів про день святого Патрика. До зустрічі також приєдналися магістранти-філологи та викладачі кафедри.

Відкрита лекція “Мультимедійні технології у викладанні (презентації)”

19.02.2025 р.

19 лютого 2024 року в межах навчальної дисципліни “Сучасні технології навчання” відбулася відкрита лекція на тему “Мультимедійні технології у викладанні”. Лекцію провела кандидатка філологічних наук, старша викладачка кафедри слов’янської та романо-германської філології ННІ філології та журналістики Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського Шарагіна Ольга Володимирівна.

На лекції були присутні викладачі кафедри слов’янської та романо-германської філології:

  • Завідувачка кафедри, кандидатка філологічних наук, доцентка Хома Катерина Миколаївна.
  • Кандидатка філологічних наук, доцентка Волошинова Марина Олексіївна.
  • Кандидатка філологічних наук, доцентка Коломієць Олена Вікторівна.
  • Ст. викладач кафедри кримськотатарської філології та загальновузівських дисциплін Кайтан Наталія Вікторівна.

А також завідувачка кафедри журналістики, кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцентка Досенко Анжеліка Костянтинівна.

Лекція для здобувачів вищої освіти 1-4 курсів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти спеціальностей 035 Філологія та 014 Середня освіта пройшла цікаво та пізнавально. Слухачі ознайомилися з різноманітними платформами, на яких можна створювати цікаві інтерактивні презентації.

Ключові моменти лекції:

  • Огляд сучасних мультимедійних технологій, які можуть бути використані у викладанні.
  • Демонстрація можливостей різних платформ для створення інтерактивних презентацій.
  • Обговорення практичних аспектів використання мультимедійних технологій у навчальному процесі.

Відкрита лекція “Мультимедійні технології у викладанні” стала цінним досвідом для викладачів, які прагнуть зробити свої заняття більш цікавими та ефективними.

 

Презентація “Мультимедійні технології у викладанні”