Неформальна освіта
Онлайн-курс “Вчителі 2.0: онлайн-курс з професійного розвитку та наставництва”
Онлайн-курс “Вчителі 2.0: онлайн-курс з професійного розвитку та наставництва” присвячений таким ключовим аспектам:
Професійний розвиток педагогів: охоплює актуальні педагогічні підходи, методики викладання, інноваційні технології в освіті та інші теми, спрямовані на підвищення кваліфікації вчителів.
Наставництво: важливим компонентом курсу є надання знань та навичок у сфері наставництва, навчання ефективних методів передачі досвіду, підтримки молодих колег, розвитку їхніх професійних компетентностей та побудови менторських відносин.
Онлайн-формат: використовує різноманітні цифрові інструменти та платформи для навчання, спілкування та обміну досвідом між учасниками (вебінари, інтерактивні завдання, форуми, відеолекції та інші онлайн-ресурси).
Цільова аудиторія: курс розрахований на вчителів різних рівнів, педагогів-наставників, адміністрацію навчальних закладів та всіх, хто зацікавлений у професійному зростанні в освітній сфері та розвитку наставницького руху.
“Онлайн-курс для вчителів початкової школи”
- Новий Державний стандарт початкової освіти (НУШ): курс зосереджується на принципах, цілях та особливостях реформи НУШ, допомагаючи вчителям зрозуміти нові підходи до навчання, оцінювання та організації освітнього процесу.
- Компетентнісне навчання: велика увага приділяється розвитку ключових компетентностей учнів, таких як вміння вчитися, спілкуватися, співпрацювати, критично мислити тощо.
- Інтегроване навчання: розглядаються підходи до об’єднання різних предметів навколо спільної теми, що сприяє цілісному сприйняттю знань учнями.
- Ігрові методи навчання: оскільки гра є провідною діяльністю молодших школярів, курси навчають ефективно використовувати ігри для зацікавлення учнів та полегшення засвоєння матеріалу.
- Диференційоване навчання: вчителі навчаються враховувати індивідуальні особливості, потреби та темп навчання кожного учня, щоб забезпечити успіх усіх дітей у класі.
- Оцінювання в початковій школі: курси розглядають нові підходи до формувального та підсумкового оцінювання, спрямовані на відстеження прогресу учнів та надання їм зворотного зв’язку.
- Розвиток наскрізних умінь: навчання стратегій розвитку в учнів умінь аналізувати, дискутувати, співпрацювати та застосовувати знання на практиці.
- Вдумливе читання та формування ціннісних орієнтацій: методи формування глибокого розуміння текстів та розвитку ціннісних орієнтирів через інтерактивні завдання.
- Проєктна діяльність та кооперативне навчання: опанування інноваційних підходів до навчання, що мотивують дітей досліджувати, створювати та працювати в командах.
- Використання онлайн-ресурсів та цифрових інструментів: знайомлять з корисними онлайн-платформами, додатками та інструментами, які можна використовувати в навчальному процесі.
- Інклюзивна освіта: розглядаються підходи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього класу.
- Психологічні аспекти роботи з молодшими школярами: порушують питання вікових особливостей дітей, мотивації, управління поведінкою та створення сприятливого психологічного клімату в класі.
Онлайн-курс “Оцінювання без знецінення”
Онлайн-курс “Оцінювання без знецінення” присвячений нетрадиційним підходам до оцінювання в освіті з акцентом на підтримці мотивації, самооцінки та позитивного ставлення учнів до навчання.
Критика традиційного оцінювання: курс розпочинається з аналізу негативних наслідків звичних практик оцінювання, таких як порівняння учнів, надмірний фокус на помилках, використання оцінок як засобу контролю та покарання, що може призводити до стресу, тривожності та зниження навчальної мотивації.
Гуманістичний підхід до оцінювання: ідеї гуманістичної педагогіки, де головна мета оцінювання – це підтримка розвитку учня, надання йому конструктивного зворотного зв’язку та допомога у визначенні подальших кроків у навчанні.
Формувальне оцінювання: різноманітні методи формувального оцінювання, які допомагають вчителю відстежувати прогрес учнів у процесі навчання, виявляти їхні потреби та вчасно коригувати навчальний процес.
Конструктивний зворотний зв’язок: забезпечення для учнів змістовного зворотного зв’язку, який фокусується на їхніх досягненнях, сильних сторонах та конкретних областях для зростання, без критики та порівняння з іншими.
Самооцінювання та рефлексія: важливим аспектом курсу може бути навчання учнів навичкам самооцінювання та рефлексії щодо власного навчання, що допомагає усвідомлювати свій прогрес, визначати свої навчальні цілі та брати відповідальність за власне навчання.
Створення атмосфери довіри та підтримки: важливість створення в класі атмосфери довіри, взаємоповаги та підтримки, де учні не бояться робити помилки та сприймають оцінювання як інструмент зростання.
Альтернативні методи оцінювання: портфоліо, проєкти, самооцінювання, взаємооцінювання, які дозволяють оцінити не лише знання, але й уміння, навички та прогрес учнів у більш цілісний спосіб.
Зв’язок оцінювання з мотивацією: позитивне та підтримуюче оцінювання може підвищити внутрішню мотивацію учнів до навчання, їхню зацікавленість та бажання досягати успіху.
Онлайн-курс “Створюємо простір дитинства разом”
Онлайн-курс “Створюємо простір дитинства разом” присвячений комплексному підходу до організації освітнього середовища, яке сприяє гармонійному розвитку дітей, їхньому емоційному щастю, навчальній мотивації та активній участі в житті колективу.
Фізичне середовище: безпечний, комфортний та естетично привабливий простір для дітей: організація навчальних зон, ігрових куточків, зон відпочинку, використання природних матеріалів, кольорової гами та освітлення для створення позитивної атмосфери.
Соціально-емоційне середовище: створення атмосфери довіри, взаємоповаги, підтримки та емпатії в дитячому колективі, навчання педагогів стратегіям розвитку емоційного інтелекту дітей, розв’язання конфліктів, формування навичок спілкування та співпраці.
Освітнє середовище: організація навчального процесу таким чином, щоб він був цікавим, змістовним, відповідав потребам та інтересам дітей, заохочував їхню дослідницьку діяльність, творчість та самостійність.
Інклюзивне середовище: підходи до створення такого простору, де кожна дитина, незалежно від її особливостей розвитку, почувається прийнятою, цінною та залученою до спільної діяльності.
Роль дорослого у створенні простору дитинства: роль педагога як фасилітатора, натхненника та партнера у взаємодії з дітьми, ефективні стратегії спілкування, підтримки ініціативи дітей та організації їхньої самостійної діяльності.
Співпраця з батьками: навчання налагодженню ефективної співпраці з батьками для створення єдиного сприятливого простору розвитку дитини як в освітньому закладі, так і вдома.
Використання ігрових методів: ефективне використання ігор для навчання, розвитку соціальних навичок, емоційного розвантаження та створення позитивної атмосфери.
Створення розвивальних осередків: практичні поради щодо організації різних розвивальних осередків у приміщенні та на території закладу, які сприяють різнобічному розвитку дітей (пізнавальному, мовленнєвому, художньо-естетичному, фізичному тощо).
Онлайн-курс “Школа для всіх”
Онлайн-курс “Школа для всіх” присвячений принципам та практиці інклюзивної освіти. Його головна мета – навчити педагогів, адміністраторів навчальних закладів, батьків та інших зацікавлених сторін створювати таке освітнє середовище, де кожна дитина, незалежно від її індивідуальних особливостей, потреб та можливостей, має рівний доступ до якісної освіти та почувається прийнятою і залученою.
Основи інклюзивної освіти: роз’яснення сутності інклюзії, її філософських та правових засад, міжнародних та національних документів, що регулюють інклюзивну освіту в Україні.
Розуміння особливих освітніх потреб (ООП): різні категорії дітей з особливими освітніми потребами (діти з інвалідністю, діти з порушеннями розвитку, діти з особливими здібностями тощо), їхні навчальні та соціальні потреби, а також про особливості їхнього психофізичного розвитку.
Створення інклюзивного середовища: практичні аспекти організації інклюзивного освітнього простору, включаючи архітектурну доступність, забезпечення необхідними навчальними та технічними засобами, створення позитивного мікроклімату в колективі.
Індивідуалізація та диференціація навчання: розробка та впровадження індивідуальних програм розвитку (ІПР) для дітей з ООП, а також використання методів диференційованого навчання, які враховують різні навчальні стилі та темпи засвоєння матеріалу учнями.
Адаптація та модифікація навчальних матеріалів: адаптація навчальних планів, завдань, методів та матеріалів для задоволення потреб усіх учнів у класі, включаючи тих, хто має ООП.
Командна робота та співпраця: важливість співпраці між усіма учасниками освітнього процесу: вчителями, асистентами вчителів, психологами, логопедами, батьками та іншими фахівцями, які працюють з дитиною.
Оцінювання в інклюзивному класі: особливості оцінювання навчальних досягнень дітей з ООП, використання альтернативних методів оцінювання та адаптація критеріїв оцінювання.
Психологічна підтримка та створення безпечного середовища: питання створення в класі атмосфери прийняття, підтримки, толерантності та запобігання булінгу.
Залучення батьків: навчання ефективним способам комунікації та співпраці з батьками дітей з ООП, їх залучення до освітнього процесу та підтримки вдома.
Онлайн-курс “Розсекречені архіви КДБ”
Онлайн-курс “Розсекречені архіви КДБ” присвячений дослідженню історії, діяльності, методів роботи та впливу Комітету державної безпеки (КДБ) Радянського Союзу на суспільство та окремих осіб.
Історія створення та еволюція КДБ: передумови створення КДБ, його попередників (ВЧК, ОГПУ, НКВС), ключові етапи розвитку, зміни в структурі та функціях протягом радянської епохи.
Структура та організація КДБ: інформація про внутрішню ієрархію КДБ, основні управління, відділи та підрозділи, їхні завдання та сфери відповідальності (розвідка, контррозвідка, прикордонні війська, боротьба з інакомисленням тощо).
Методи роботи та оперативна діяльність: методи, які використовувалися КДБ у своїй діяльності, включаючи агентурну роботу, стеження, прослуховування, вербування, дезінформацію, цензуру, політичні репресії та інші форми контролю.
Розсекречені архівні документи: аналіз розсекречених архівних матеріалів КДБ, звіти агентів, протоколи допитів, внутрішні накази, листування, фотографії та інші документи, що проливають світло на реальну діяльність організації.
Вплив КДБ на суспільство: вплив КДБ на різні аспекти життя радянського суспільства, включаючи політику, культуру, науку, освіту, релігію, міжособистісні стосунки та повсякденне життя громадян.
КДБ та інакомислення: боротьба КДБ з дисидентським рухом, методам виявлення, переслідування та придушення політичної опозиції, правозахисників, діячів культури та інших осіб, які висловлювали незгоду з радянською владою.
КДБ та міжнародні відносини: КДБ у зовнішній політиці СРСР, його розвідувальна та підривна діяльність за кордоном, участь у холодній війні та підтримка комуністичних режимів.
Доля архівів КДБ після розпаду СРСР: локація архівів КДБ, процес їхнього розсекречення та доступ до них для дослідників та громадськості в різних країнах, включаючи Україну.
Осмислення історії КДБ: критичне осмислення історії КДБ, його ролі в тоталітарному режимі, наслідків його діяльності для окремих осіб та суспільства в цілому, а також уроків історії для сучасних поколінь.
Студенти 3 курсу спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська у межах вивчення вибіркової дисципліни “Методи навчання читання” долучилися до неформальної освіти, пройшли навчання на освітніх платформах і отримали сертифікати







