15 травня — день, що об’єднав одразу дві потужні символічні дати: День родини та День вишиванки — в Таврійському національному університеті імені В.І. Вернадського відбулася надзвичайно важлива науково-практична подія: конференція «Майбутнє без бар’єрів: ресурси та підтримка сімей з дітьми з аутизмом та іншими інтелектуальними порушеннями».
Захід було організовано благодійною організацією «Академія розвитку, підтримки та соціальної адаптації дитини «КІДДОМ» у межах проєкту «Родина ВПО з дитиною з аутизмом — допомога поруч», який реалізується за фінансування Європейського Союзу. Подія відбулася за сприяння ректора університету – Валерія Бортняка.
Модератором конференції виступив директор Навчально-наукового інституту управління, економіки та природокористування — структурного підрозділу Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського — Володимир Горник.
Конференція зібрала провідних науковців, практиків, освітян, представників громадського сектору, державних установ та батьків, аби спільно осмислити сучасні виклики і шляхи підтримки родин, які виховують дітей з аутизмом та іншими інтелектуальними порушеннями — особливо в умовах війни.
У центрі уваги:
– інклюзивна освіта та створення сенсорно-дружніх просторів,
– психологічна реабілітація дітей,
– економічна підтримка родин ВПО,
– сучасні технології реабілітації,
– правовий та гендерно-чутливий захист,
– а також міжнародний досвід супроводу та адаптації дітей з особливими освітніми потребами.
Конференція відбулася у межах проєкту «Підтримка сімей, що постраждали від російської агресії», що передбачає цільову допомогу дітям військовослужбовців, дітям з ментальними порушеннями та родинам, які зазнали наслідків воєнних дій.
Особливу увагу учасників привернули змістовні виступи з актуальними кейсами, науковими напрацюваннями та практичними рекомендаціями. Тези доповідей буде опубліковано у науковому збірнику університету.
Щиро дякуємо всім учасникам, організаторам, науковцям, партнерам заходу, а також Збройним силам України — завдяки вам стало можливим обговорювати майбутнє, вільне від бар’єрів і наповнене надією.
Разом — до суспільства, де кожна дитина має простір для розвитку, безпеку й підтримку.