Практична підготовка студентів
Виробнича (педагогічна) практика, 1 курс магістри
Лекція «Сучасний літературний процес. Співвідношення і взаємодія різних стилів, напрямів і течій»
17 березня 2025 року магістрантка Яна Давідчик провела відкриту лекцію для студентів групи 035-А-23 ННІ Філології та журналістики на тему «Сучасний літературний процес. Співвідношення і взаємодія різних стилів, напрямів і течій».
Дисципліна: історія зарубіжної літератури.
Викладач: к. філол. н., доц. Хома Катерина Миколаївна
ХХ – поч. ХХІ ст. називали добою постмодернізму, тобто часом зародження якісно нового мистецтва, яке відчувало органічний зв’язок з попередньою культурною традицією та поєднувало час минулий, сучасний і майбутній. Воно не претендувало на роль наставника і судді, а визначало свою позицію як неавторитарну парадигму.
Такому мистецтву були притаманні принципово незавершені твори, нашаруванням смислів, що вимагали нескінченного занурення у його глибину. Саме у творчості М.Кундери, Х. Муракамі, П. Коельо та М. Павича студенти могли спостерігати ці ознаки постмодерної літератури на лекції.
Інтерактивні форми роботи дозволили реалізувати активну взаємодію. Рефлексивна частина заняття мала на меті визначити рівень засвоєння знань слухачами.
Лекція «Естетичні засади театру ХХ ст.»
18 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В. І. Вернадського магістрантка спеціальності “014 Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література” 1 року навчання Колодій Анастасія провела для студентів 4 курсу спеціальності 014 «Середня освіта. Українська мова і література» відкриту лекцію з дисципліни «Історія зарубіжної літератури».
Тема лекції – «Естетичні засади театру ХХ ст.».
Викладач дисципліни- к. філол. н., доц. Хома Катерина Миколаївна
Під час лекції студенти дізналися про:
- основні принципи «епічного» театру Б. Брехта.
- новаторський характер п’єси «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта.
- феномен театру абсурду
- концепцію людини та людства у п’єсі С. Беккета «Чекання на Годо»
- мистецтво абсурду у п’єсі Ежена Іонеско «Носороги».
Лекція пройшла в інтерактивній формі з елементами дискусії, студенти із зацікавленням брали участь в обговоренні.
Семінар "Інтерактивно-модульна технологія навчання" в межах дисципліни "Сучасні технології навчання"
19 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбувся цікавий та пізнавальний семінар в межах виробничої (педагогічної) практики!
Колодій Анастасія Ярославівна, здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.021 Англійська мова та зарубіжна література, денної форми навчання провела семінар для групи 014-У-21б, здобувачів вищої освіти четвертого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, денно форми навчання.
Тема семінару – “Інтерактивно-модульна технологія навчання” в межах дисципліни “Сучасні технології навчання”.
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Студенти дізналися про:
- сутність та переваги інтерактивно-модульної технології;
- види модулів та їх застосування в навчальному процесі;
- етапи створення та проведення модульного заняття;
- критерії оцінювання модулів;
- практичні поради щодо організації інтерактивно-модульного навчання.
Семінар пройшов в інтерактивній формі, студенти активно брали участь в обговоренні та виконували практичні завдання.
Дякуємо Колодій Анастасії Ярославівні за цікавий та змістовний семінар!
Лекція "Мистецька інтерпретація людського існування у світі авангардизму («Фройд би плакав» І. Карпи, «Заборонені ігри» Ю. Покальчука, «Герой нашого часу» Леся Подерев’янського)" в межах дисципліни "Історія української літератури"
19 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбулася цікава лекція в рамках виробничої (педагогічної) практики!
Гарець Катерина Олегівна, здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.01 українська мова та література, провела лекцію для групи 061-22б, здобувачів вищої освіти третього курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 061 Журналістика.
Тема лекції – “Тема 3.4. Мистецька інтерпретація людського існування у світі авангардизму («Фройд би плакав» І. Карпи, «Заборонені ігри» Ю. Покальчука, «Герой нашого часу» Леся Подерев’янського)” в межах дисципліни “Історія української літератури”.
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Студенти дізналися про:
- особливості українського авангардизму;
- мистецьку інтерпретацію людського існування в авангардистських творах;
- аналіз творчості І. Карпи, Ю. Покальчука та Леся Подерев’янського;
- вплив авангардизму на сучасну українську літературу.
Лекція пройшла в інтерактивній формі, студенти активно брали участь в обговоренні та аналізували тексти.
Дякуємо Гарець Катерині Олегівні за цікаву та змістовну лекцію!
Лекція "Проєктні технології навчання" в межах дисципліни "Сучасні технології навчання"
19 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбулася цікава лекція в межах виробничої (педагогічної) практики!
Пальоха Тетяна Олександрівна, здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, провела лекцію для групи 035-А-24б, здобувачів вищої освіти першого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська.
Тема лекції – “Проєктні технології навчання” в межах дисципліни “Сучасні технології навчання”.
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Студенти дізналися про:
- сутність та переваги проєктних технологій;
- види проєктів та їх застосування в навчальному процесі;
- етапи роботи над проєктом;
- критерії оцінювання проєктів;
- практичні поради щодо організації проєктної діяльності.
Лекція пройшла в інтерактивній формі, студенти активно брали участь в обговоренні та ставили запитання.
Дякуємо Пальосі Тетяні Олександрівні за цікаву та змістовну лекцію!
Лекція "Квест-технологія" в рамках дисципліни "Сучасні технології навчання"
19 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбулася надзвичайно цікава лекція в межах виробничої (педагогічної) практики!
Сокол-Черніловська Софія Миколаївна, здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, провела лекцію для групи 035-А-24б, здобувачів вищої освіти першого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська.
Тема лекції – “Квест-технологія” в рамках дисципліни “Сучасні технології навчання”.
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Студенти дізналися про:
- сутність та переваги квест-технології;
- види квестів та їх застосування в навчальному процесі;
- етапи створення та проведення квесту;
- критерії оцінювання квестів;
- практичні поради щодо організації квест-діяльності.
Лекція пройшла в інтерактивній формі, студенти активно брали участь у розгадуванні завдань та обговоренні.
Дякуємо Сокол-Черніловській Софії Миколаївні за цікаву та змістовну лекцію!
Семінар «Мистецька інтерпретація людського існування у світі авангардизму («Фройд би плакав» І. Карпи, «Заборонені ігри» Ю. Покальчука, «Герой нашого часу» Леся Подерев’янського)»
19 березня 2025 року в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбувся семінар в межах виробничої (педагогічної) практики, проведений Гарець Катериною Олегівною, здобувачкою вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.01 Українська мова та література. семінар для студентів 3-го курсу спеціальності 061 Журналістика на тему «Мистецька інтерпретація людського існування у світі авангардизму («Фройд би плакав» І. Карпи, «Заборонені ігри» Ю. Покальчука, «Герой нашого часу» Леся Подерев’янського)».
- Студенти отримали глибоке розуміння особливостей українського авангардизму та його впливу на літературу.
- Було проведено детальний аналіз творів І. Карпи, Ю. Покальчука та Леся Подерев’янського, зокрема їхньої інтерпретації людського існування в контексті авангардистських тенденцій.
- Учасники семінару активно дискутували про мистецькі прийоми та філософські ідеї, що лежать в основі цих творів.
- Студенти виявили високий рівень зацікавленості темою та продемонстрували здатність до критичного мислення та аналізу літературних текстів.
- Семінар сприяв розвитку навичок аналізу літературних текстів, критичного мислення та участі в дискусіях.
Семінар пройшов в інтерактивній формі, що сприяло активній участі студентів та поглибленому розумінню матеріалу.
Викладач дисципліни, Шарагіна Ольга Володимирівна, відзначила високий рівень підготовки та проведення семінару.
Семінар "Технологія проблемного навчання у професійній освіті" в межах дисципліни "Сучасні технології навчання"
26 березня 2025 року, в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбувся цікавий та пізнавальний семінар в межах виробничої (педагогічної) практики!
15 травня 2024 року Колодій Анастасія Ярославівна, здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.021 Англійська мова та зарубіжна література, денної форми навчання, провела семінар для групи 014-У-21б, здобувачів вищої освіти четвертого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, денної форми навчання.
Тема лекції: “Технологія проблемного навчання у професійній освіті” в межах дисципліни “Сучасні технології навчання”.
Мета лекції:
- Ознайомити студентів з теоретичними основами проблемного навчання.
- Розкрити особливості застосування технології проблемного навчання у професійній освіті.
- Розвинути у студентів навички аналізу, синтезу та критичного мислення.
- Сформувати у студентів уміння використовувати технологію проблемного навчання на практиці.
Результати лекції:
- Студенти отримали теоретичні знання про технологію проблемного навчання.
- Студенти навчилися аналізувати проблемні ситуації та знаходити шляхи їх вирішення.
- Студенти розвинули навички роботи в групі та презентації результатів своєї роботи.
- Студенти виявили зацікавленість у використанні технології проблемного навчання у своїй майбутній професійній діяльності.
Лекція пройшла успішно та досягла поставлених цілей. Студенти виявили активність та зацікавленість у темі лекції. Отримані знання та навички допоможуть їм у подальшому навчанні та професійній діяльності.
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Дякуємо Колодій Анастасії Ярославівні за цікаву та змістовну лекцію!
Семінар "Проєктні технології навчання"
26 березня 2025 року в Навчально-науковому інституті філології та журналістики Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського відбувся надзвичайно цікавий та корисний семінар, проведений у рамках виробничої (педагогічної) практики.
Пальоха Тетяна Олександрівна, талановита здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, поділилася своїми знаннями та досвідом з групою 035-А-24б, здобувачами вищої освіти першого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська.
Тема семінару – “Проєктні технології навчання” в межах дисципліни “Сучасні технології навчання”. Ця тема є надзвичайно актуальною в сучасному освітньому просторі, адже проєктні технології дозволяють студентам не лише засвоювати теоретичний матеріал, але й розвивати практичні навички, критичне мислення та вміння працювати в команді.
Під час семінару було досягнуто наступних результатів:
- Студенти ознайомилися з теоретичними основами проєктних технологій навчання.
- Були розглянуті різні види проєктів та етапи їх реалізації.
- Студенти дізналися про особливості застосування проєктних технологій у викладанні іноземних мов.
- Учасники семінару отримали практичні поради щодо організації та проведення проєктної діяльності.
- Студенти працювали в групах над створенням та презентацією міні-проєктів.
На семінарі було вивчено:
- Основні принципи проєктної діяльності.
- Методи та прийоми роботи над проєктом.
- Критерії оцінювання проєктних робіт.
- Способи інтеграції проєктних технологій у навчальний процес.
Семінар пройшов в атмосфері активної взаємодії та співпраці. Студенти виявили велику зацікавленість у темі та активно брали участь у дискусіях.
Ми впевнені, що отримані знання та навички стануть у пригоді студентам у їхньому подальшому навчанні та професійній діяльності. Висловлюємо щиру подяку Пальосі Тетяні Олександрівні за проведення такого змістовного та цікавого семінару!
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Семінар "Квест-технологія"
26 березня 2025 року в Навчально-науковому інституті філології та журналістики Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського відбулася надзвичайно цікавий семінар, проведений в межах виробничої (педагогічної) практики.
Сокол-Черніловська Софія Миколаївна, талановита здобувачка вищої освіти першого курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.01 Українська мова і література, поділилася своїми знаннями та досвідом з групою 035-А-24б, здобувачами вищої освіти першого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська.
Тема семінару – “Квест-технологія” в рамках дисципліни “Сучасні технології навчання”. Ця інноваційна методика набуває все більшої популярності в освіті, адже вона дозволяє перетворити навчання на захоплюючу пригоду, сприяючи активному залученню здобувачів до навчального процесу.
Під час семінару було досягнуто таких результатів:
- отримано глибоке розуміння сутності та принципів квест-технології;
- розглянуто різні види квестів та їх застосування в навчанні іноземних мов;
- подано етапи розробки та проведення навчальних квестів;
- систематизовано практичні поради щодо створення цікавих та ефективних квестів;
- надана можливість взяти участь у міні-квесті, щоб на власному досвіді відчути переваги цієї технології.
Семінар пройшов в інтерактивній та творчій атмосфері. Здобувачі вищої освіти виявили великий інтерес до теми та активно брали участь в обговоренні.
Ми впевнені, що отримані знання та навички допоможуть здобувачам вищої освіти у їхній майбутній професійній діяльності. Висловлюємо щиру подяку Сокол-Черніловській Софії Миколаївні за проведення такого цікавого та корисного семінару!
Викладач дисципліни – Шарагіна Ольга Володимирівна.
Семінар "Іван Нечуй-Левицький (1838 – 1918)" в межах дисципліни "Історія української літератури (ІІ пол. ХІХ ст.)"
27.03.2025 в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбулось відкрите заняття в межах виробничої (педагогічної) практики.
Теніна Олександра Миколаївна, студентка І курсу магістратури, провела семінарське заняття в групах 014-У-23, 035-У-23 з дисципліни «Історія української літератури (ІІ пол. ХІХ ст.)».
Тема семінару: Іван Нечуй-Левицький (1838 – 1918).
Викладач-наставник: Коломієць Олена Вікторівна.
Студенти занурились у творчий доробок класика української літератури, розглянувши:
- образи української інтелігенції в повісті «Хмари»;
- засоби гумору в сатиричних оповіданнях «Не можна бабі Парасці вдержатись на селі», «Благословіть бабі Палажці скоропостижно вмерти»;
- антиклерикальні мотиви у творах «Старосвітські батюшки та матушки», «Афонський пройдисвіт».
У ході обговорення питань та збирання інтерактивного «Літературного пазлу» здобувачі освіти впевнились у тому, що письменника недаремно прозвали «всеобіймаючим оком України».
Загалом навчальне заняття минуло у творчій атмосфері та надихнуло присутніх на нові літературні відкриття!
Лекція "Методологія педагогіки та методи педагогічного дослідження" в межах дисципліни "Основи психології, педагогіки та лінгводидактики"
27 березня 2025 року Покідько Катерина, магістрантка 1 курсу спеціальності “014 Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література”, провела в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відкрите лекційне заняття з дисципліни “Основи психології, педагогіки та лінгводидактики” .
Тема лекції – “Методологія педагогіки та методи педагогічного дослідження”.
Викладач дисципліни – Коломієць Олена Вікторівна.
Студенти дізналися про:
• Поняття про методологію педагогіки.
• Наукове дослідження в педагогіці, його методологічні характеристики.
• Рівні педагогічного дослідження.
• Логіка педагогічного дослідження. Методи дослідження.
• Методологічна культура вчителя.
Лекція пройшла в інтерактивній формі з елементами дискусії, тому студенти із зацікавленням брали участь в обговоренні та відповідали на запитання.
Лекція "Методологія педагогіки та методи педагогічного дослідження"
27 березня 2025 року Покідько Катерина, магістрантка 1 курсу спеціальності “014 Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література”, провела в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відкрите лекційне заняття з дисципліни “Основи психології, педагогіки та лінгводидактики” .
Тема лекції – “Методологія педагогіки та методи педагогічного дослідження”.
Викладач дисципліни – Коломієць Олена Вікторівна.
Студенти дізналися про:
- Поняття про методологію педагогіки.
- Наукове дослідження в педагогіці, його методологічні характеристики.
- Рівні педагогічного дослідження.
- Логіка педагогічного дослідження. Методи дослідження.
- Методологічна культура вчителя.
Лекція пройшла в інтерактивній формі з елементами дискусії, тому студенти із зацікавленням брали участь в обговоренні та відповідали на запитання.
Семінар «Іван Нечуй-Левицький (1838 – 1918)»
27.03.2025 в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відбулось відкрите заняття в межах виробничої (педагогічної) практики.
Теніна Олександра Миколаївна, студентка І курсу магістратури, провела семінарське заняття в групах 014-У-23, 035-У-23 з дисципліни «Історія української літератури (ІІ пол. ХІХ ст.)».
Тема семінару: Іван Нечуй-Левицький (1838 – 1918).
Викладач-наставник: Коломієць Олена Вікторівна.
Студенти занурились у творчий доробок класика української літератури, розглянувши:
образи української інтелігенції в повісті «Хмари»;
засоби гумору в сатиричних оповіданнях «Не можна бабі Парасці вдержатись на селі», «Благословіть бабі Палажці скоропостижно вмерти»;
антиклерикальні мотиви у творах «Старосвітські батюшки та матушки», «Афонський пройдисвіт».
У ході обговорення питань та збирання інтерактивного «Літературного пазлу» здобувачі освіти впевнились у тому, що письменника недаремно прозвали «всеобіймаючим оком України».
Загалом навчальне заняття минуло у творчій атмосфері та надихнуло присутніх на нові літературні відкриття!
Лекція "Зарубіжна фантастика ХХ-ХХІ ст."
1 квітня 2025 року Брюханов Ілля, магістрант 1 курсу спеціальності «035 Філологія», спеціалізації 035.043 германські мови та літератури (переклад включно), перша – німецька, провів в ННІ ФІЖ ТНУ імені В.І. Вернадського відкрите лекційне заняття з дисципліни “Історія зарубіжної літератури” .
Тема лекції – “Зарубіжна фантастика ХХ-ХХІ ст.”
Викладач дисципліни – Хома Катерина Миколаївна
Студенти дізналися:
- художні ознаки жанрів фантастики
- цікаві факти про творчість представників цього напряму в літературі ХХ-ХХІ ст.
- про те, як письменники-фантасти можуть передбачати розвиток технологій у майбутньому
- значення фантастика має для людей у ХХІ столітті
- основні елементи художнього світу кіберпанку
Лекція пройшла у формі дискусії. Студенти із зацікавленням брали участь в обговоренні, ділилися враженнями від прочитаних творів, визначали свій улюблений жанр фантастики.
Лекція "Корифеї українського театру"
3 квітня 2025 року в ННІ ФІЖ ТНУ імені В. І. Вернадського було проведено лекційне заняття для студентів груп 014-У-23 та 035-У-23 на тему “Корифеї українського театру”.
Лекцію провела студентка маністратури Фенюк Тетяна Володимирівна під керівництвом к.ф.н, доцента Коломієць Олени Вікторівни.
Під час заняття студенти дізналися про:
розвиток українського театру другої половини ХІХ століття;
творчість корифеїв – Івана Карпенка-Карого, Марка Кропивницького, Михайла Старицького;
уплив театру на суспільство та культуру.
Лекція проходила у формі живого спілкування – студенти не тільки слухали інформацію, а й відповідали на запитання, що стимулювало їхню залученість та активну взаємодію.
Особливістю заняття стало використання мемів, що зробило матеріал більш доступним і цікавим.
Наприкінці студенти взяли участь у рефлексії, ділилися думками та обговорювали основні висновки.
Настановчі та звітні конференції практичної підготовки