Професійний розвиток

Лекції та семінари

13 травня 2025 року на базі Науково-навчального інституту філології та журналістики відбувся навчально-методичний семінар на тему: «Шефіка Гаспринська: політик, журналістка, захисниця прав жінок». Захід провела докторка наук із соціальних комунікацій, професорка кафедри журналістики Інституту філології та журналістики ТНУ імені В. І. Вернадського — Юксель Гаяна Заїрівна.

У центрі уваги семінару були ключові аспекти життя та діяльності видатної діячки кримськотатарського народу — Шефіки Гаспринської (1886–1975), яка зробила значний внесок у розвиток політичної думки, журналістики та захист прав жінок.

Основними теми семінару стали: біографія Шефіки Гаспринської та історичний контекст її діяльності; її громадсько-політична активність і участь у визвольному русі; журналістська спадщина та роль у формуванні кримськотатарської преси; боротьба за права жінок у мусульманському та постімперському середовищі; актуальність її досвіду в контексті деколонізації; відновлення історичної пам’яті про кримськотатарський народ.

Під час семінару досягнуті прогнозовані результати, с саме глибше розуміння життєвого шляху та ідейної спадщини Шефіки Гаспринської, опанування підходів до деколоніального аналізу історичних постатей, переосмислення ролі жінок у визвольних рухах народів, формування навичок критичного осмислення історичної пам’яті, розвиток професійних компетенцій у сфері журналістики та наукових досліджень.

Захід викликав став майданчиком для обговорення важливих історико-культурних тем в контексті процесу деколонизації та декомунізації, сприяв інтеграції досвіду минулого у сучасність.

.

28 квітня 2025 року відбувся навчально-методичний семінар на тему: “Методи та форми роботи на семінарських заняттях під час вивчення художнього хронотопу”.

Семінар провела завідувачка кафедри слов’янської та романо-германської філології Катерина Хома. Учасники мали змогу заглибитися в актуальні питання літературознавства, зокрема дослідження художнього часу та простору як нерозривної єдності, що формує основу художнього світу.

Під час семінару було означено теоретичні основи дослідження художнього хронотопу; на прикладах творів світового письменства продемонстровано взаємодію авторського, читацького та художнього хронотопу в процесі народження сенсу твору; окреслено практичні методи дослідження художнього хронотопу на прикладах творів різних епох та літературних напрямів,  роль читацького досвіду в інтерпретації художнього твору та еволюцію сенсів з плином часу.

Дякуємо всім, хто долучився до цієї змістовної зустрічі! Сподіваємося, отримані знання та обмін думками стануть цінним інструментом у вашій викладацькій та дослідницькій діяльності, а також допоможуть по-новому відкрити для себе глибину художніх творів.

28 квітня 2025 року відбувся навчально-методичний семінар на тему: “Методи та форми роботи на семінарських заняттях під час вивчення художнього хронотопу”.

Семінар провела завідувачка кафедри слов’янської та романо-германської філології Катерина Хома. Учасники мали змогу заглибитися в актуальні питання літературознавства, зокрема дослідження художнього часу та простору як нерозривної єдності, що формує основу художнього світу.

Під час семінару було означено теоретичні основи дослідження художнього хронотопу; на прикладах творів світового письменства продемонстровано взаємодію авторського, читацького та художнього хронотопу в процесі народження сенсу твору; окреслено практичні методи дослідження художнього хронотопу на прикладах творів різних епох та літературних напрямів,  роль читацького досвіду в інтерпретації художнього твору та еволюцію сенсів з плином часу.

Дякуємо всім, хто долучився до цієї змістовної зустрічі! Сподіваємося, отримані знання та обмін думками стануть цінним інструментом у вашій викладацькій та дослідницькій діяльності, а також допоможуть по-новому відкрити для себе глибину художніх творів.

.

22 квітня 2025 року в Навчально-науковому інституті філології та журналістики пройшов науково-методичний семінар-тренінг на тему “Інтеграція медіаграмотності в освітні програми закладів вищої освіти” тренером якої була завідувачка кафедри журналістики Анжеліка Досенко. Під час роботи семінару-тренінгу опрацювали питання : – що таке медіаграмотність і чому вона важлива не тільки для журналістів; – інструменти медіаграмотності та їх застосування під час освітнього процесу; – компетенції здобувачів вищої освіти під час реалізації медіаосвіти.

На заході були присутні викладачі ЗВО-партнерів : Державного податкового університету (м.Ірпінь) та Державного університету економіки та технологій (м.Кривий Ріг), а також викладачі Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського.

.

 

2 квітня кандидат філологічних наук, доцент кафедри слов’янської та романо-германської філології Олена Коломієць провела  інтерактивний майстер-клас “Закономірності наголошування слів в українській мові” з використанням  сервісу Mentimeter. Після навчально-інформативного блоку слухачі мали можливість перевірити на практиці свої знання, дізнатися про зв’язок наголосів у словах із їхнім походженням (зокрема, тюркські – отАман, йогУрт). Закріпити знання допомога створена учасниками разом інтерактивна хмара слів, зображення якої кожен міг узяти собі для практичного щоденного  використання.

 

20 березня 2025 р. відбувся вебінар “Ефективне використання інструментів Google Workspace в освітньому процесі”. Спікери – НПП кафедри публічного управління, туризму та готельно-ресторанної справи Безчасний О.У і Петровська І.О.

Під час вебінару спікери висвітлили питання, пов’язані з ефективним використанням можливостей Google Classroom та Google Forms в освітньому процесі. В подальшому обговоренні активну участь брали Салоїд Н.В., Вишемірська Я.С., Омецинська Н.В., Кучерявий В.М., Євмешкіна О.Л. та інші.

За підсумками обговорення визначено:

  • принципи уніфікації підходів до ідентифікаційної інформації класів
  • переваги централізованого підходу до ведення Google Classroom
  • доцільність розміщення актуальних списків груп у корпоративному доступі
  • проблеми та позитивні практики використання Google Forms
  • можливість експериментальної консолідації результатів опитування стейкхолдерів

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

25 березня 2025 року відбулася відкрита лекція «Інклюзивна освіта в університеті: від теорії до практики» в межах плану розвитку інклюзивного освітнього середовища Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського за сприяння ректора Бортняка Валерія Анатолійовича та ініціативи проректора з навчальної роботи Макаренко Лілії Петрівни провела директор ННІ філології та журналістики  Шарагіна Ольга Володимирівна.

Лекція викликала великий інтерес серед адміністративного та науково-педагогічного складу університету, здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей, фахівців у галузі освіти та всіх, хто цікавиться питаннями інклюзивної освіти.

Під час відкритої лекції були розглянуті такі важливі теми:
 * сутність інклюзивної освіти та її значення для сучасного університету;
 * практичні аспекти створення інклюзивного середовища в університеті;
 * формування толерантності, емпатії та соціальної відповідальності серед здобувачів вищої освіти і викладачів;
 * підвищення педагогічної компетентності викладачів у роботі з інклюзивними групами.

Фокус відкритої лекції:
 * Збагачення знань учасників про інклюзивну освіту, її принципи та методи.
 * Розвиток практичних навичок учасників щодо створення інклюзивного середовища в університеті.
 * Сприяння формуванню толерантного та емпатійного ставлення до студентів з особливими освітніми потребами.
 * Підвищення педагогічної компетентності викладачів у роботі з інклюзивними групами.
 * Створення платформи для обміну досвідом та ідеями між учасниками лекції.

Захід став важливим кроком у розвитку інклюзивної освіти в університеті та сприяв створенню більш доступного та доброзичливого освітнього середовища для здобувачів вищої освіти.

.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЛЕКЦІЇ

.


Відповідальні за інформаційне наповнення сторінки: призначені особи від кафедр