ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна
ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна
кандидат психологічних наук
Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук Навчально-наукового гуманітарного інституту Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: «Психологічні особливості сприймання студентами творів сучасного живопису», спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2013).
Наукові інтереси: проблеми вікової та педагогічної психології, психологія художньої творчості, психологія сприймання.
Викладає дисципліни: «Порівняльна психологія», «Психологія впливу», «Психологічний коучинг», «Теорія та методологія наукових досліджень в галузі психології».
Контакти:
Профіль Google Scholar: Марія Шепельова – Google Академія
Профіль Web of Science (ResearcherID): Maria V. Shepelyova – Web of Science Core Collection
Профіль ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3293-4997
Публікації, стажування, підвищення кваліфікації
1) наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection
- Шепельова М. В. Вплив художньої творчості на суб’єктивне благополуччя молоді в складних умовах. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 36 (75), №2, 2025. С. 35-41 DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2025.2/07
- Барсученко І. В., Шепельова М. В. Роль конформізму у процесі самоактуалізації неповнолітніх. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 36 (75), №2, 2025. С. 200-205. DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2025.2/30
- Завгородня О. В., Шепельова М. В. Вікові та гендерні відмінності суб’єктивного благополуччя в кризових умовах. Габітус, Вип. 71, 2025. С. 73-79. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2025.71.12
- Zavhorodnia O. V., Shepelova M. V. Subjective Well-Being in Wartime: the Role of Age and Gender. Psychology and personality. Volume 15, No. 1, 2025. 32-41. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2025.1.32
- Завгородня О. В., Шепельова М. В., Гулько Ю. А. Динаміка суб’єктивного благополуччя молоді: від довоєнного періоду до сьогодення. Габітус, Вип. 70, 2025. С. 77-82. https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2025.70.12
- Shepelova M. V. Sociability and psychoticism as predictors of interaction types in students’ youth. Psychology and personality. V. 14, No. 2, 2024. P. 51-62 https://doi.org/10.33989/2226-4078.2024.2.51
- Shepelova M. V. The types of personality and preferences of cognitive strategies in artistic creation of youth. Science and Education, № 1, 2025. P. 58-65 https://doi.org/10.24195/2414-4665-2025-1-7
- Барсученко І.В., Шепельова М.В. Психологічні ресурси самореалізації як предиктори резильєнтності у підлітків з делінквентними схильностями. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 36 (75), №4, 2025. С. 74-79. DOI: https://doi.org/10.32782/2709-3093/2025.4/11
- Shepelova M. V., Klymenko D. V. Theoretical models of creativity in modern psychology: cognitive, personality, and sociocultural approaches. Наукові перспективи, 6(60), 2025. С. 1127-1142. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2025-6(60)-1127-1142
- Шепельова М. В. Психологічні механізми коригування розумових процесів молоді засобами художньої творчості. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 36 (75), №6, 2025.
- Шепельова М. В. Художні орієнтації студентів з різними типами особистості. Журнал соціальної та практичної психології, №4, 2024. С. 36-41. https://doi.org/10.32782/psy-2024-4-6
- Шепельова М. В. Індикатори творчого мислення студентів при вирішенні експериментальних завдань. Журнал соціальної та практичної психології, №3, 2024. С. 63-68. DOI https://doi.org/10.32782/psy-2024-3-10
- Шепельова М. В. Динаміка потреб студентів у кризових умовах. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 35 (74), №2, 2024. C. 87-92. DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.2/015
- Шепельова М. В. Прояви естетичної чутливості як інтегральної властивості особистості. Габітус. Вип. 52, 2023. C. 51-55. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.52.8
- Моляко В. О., Шепельова М. В., Третяк Т. М. Творче мислення особистості у процесі розв’язування задач. Науковий журнал «Габітус». Вип. 51, 2023. С. 59-63. URL: pdf (habitus.od.ua)
- Шепельова М.В. Вплив суб’єктивних орієнтирів на розуміння студентами невизначених ситуації. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 34 (73), №1, 2023. C. 172-177 URL: pdf (vernadskyjournals.in.ua)
- Шепельова М. В. Класифікація потреб студентів в умовах невизначеності. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №4, 2022. C. 65-69. URL: pdf (vernadskyjournals.in.ua)
- Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М., Шепельова М. В. Актуальні проблеми сучасного творчого мислення. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №2, 2022. C. 145-152.
DOI: https://doi.org/10.32838/2709-3093/2022.2/24
URL: pdf (vernadskyjournals.in.ua) - Моляко В. О., Третяк Т. М., Ваганова Н. А., Шепельова М. В. Розуміння нової інформації як процес розв’язування задач. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 31 (70), №4, 2020. C. 42-50. DOI: https://doi.org/10.32838/2709-3093/2020.4/06 URL: pdf (vernadskyjournals.in.ua)
- Шепельова М. В. Розумове реагування студентів-користувачів мережі Інтернет на нові завдання. Психологічний часопис, 2021. Т. 7, № 9 (53). С. 118-135. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2021.7.9.10 URL: Перегляд РОЗУМОВЕ РЕАГУВАННЯ СТУДЕНТІВ-КОРИСТУВАЧІВ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА НОВІ ЗАВДАННЯ | ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧАСОПИС (apsijournal.com)
3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора)
- Шепельова М. В. Особистість у кризових умовах: можливості діагностики та рекреації. Теоретичні та практичні аспекти соціально-психологічного супроводу особистості в умовах кризи : монографія / О. В. Дробот, І. М. Біла, О. В. Костюченко та ін. ; за наук. ред. проф. О. В. Дробот. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. Р. 33-71.
- Шепельова М. В. Особливості розуміння студентами невизначених ситуацій. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності : монографія / В. О. Моляко, Ю. А. Гулько, Н. А. Ваганова [та ін.] ; за ред. В. О. Моляко. Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2024. С. 123-146. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742710
4) наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування
- Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с.
https://docs.google.com/document/d/1n6CB47obBjhO_sKJHUCPBd6iPnkbV8Yy/edit - Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології:: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 18 с.
https://docs.google.com/document/d/1OHhrkTJtQuG58mb3lWyzAbjSkISgO84c/edit - Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальностей 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 15 с. https://docs.google.com/document/d/1l1JlLjimTTE9KPU6skeF8_L1EEOPFW7j/edit
- Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с.
https://docs.google.com/document/d/15Yz63WH3WCJW025K6Fe3LOZj3B3NEsfF/edit - Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с.
https://docs.google.com/document/d/1kI6flGzqIg43PjhKTaCI11exyoDAlKMB/edit - Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с. https://docs.google.com/document/d/1pEAwh-ISyVRT4VL9TKXkC7qzsZ_VyJXx/edit
8) виконання функцій (повноважень, обов’язків) наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, або іноземного наукового видання, що індексується в бібліографічних базах
- Відповідальний виконавець теми «Сучасні технології надання психологічної допомоги сім’ям постраждалих у подоланні складних життєвих обставин», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер 0120U100604; 2020 р.
- Член редакційної ради наукового видання, включеного до переліку фахових видань України «Журнал соціальної та практичної психології» ISSN2786-9296 (Print), 2786-930X (Online)
12) наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій
- Шепельова М. В. Творчість як когнітивно-емоційний ресурс подолання тривалого стресу. Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції), м. Київ, 19 листопада 2025 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. С.126-129.
- Шепельова М. В. Аналіз особливостей розуміння студентами невизначених ситуацій. Матеріали 91-ї Міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів “Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті”, 7–11 квітня 2025 р. Київ: НУХТ, 2025. Ч.3. С. 457. URL: https://conference.nuft.edu.ua/young/Books%20of%20abstracts/2025/Part_3.pdf
- Барсученко І.В., Шепельова М.В. Проблема протиправної поведінки в сучасній психологічній літературі. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 25 квітня 2025 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. С.7-9. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-507-8-1
- Шепельова М.В. Вплив художньої творчості на суб’єктивне благополуччя молоді в складних умовах. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 25 квітня 2025 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. С.166-170. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-507-8-46
- Завгородня О. В., Шепельова М. В. Суб’єктивне благополуччя людей різного віку в кризових умовах. Розвиток наук в умовах нової реальності: проблеми та перспективи: збірник наукових праць з матеріалами IV Міжнародної наукової конференції, м.Умань, 28 березня, 2025 р. / Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця: ТОВ «УКРЛОГОС Груп, 2025. C.226-232
- Шепельова М. В. Особистісно-орієнтований підхід у вищій освіті європейського простору. Науково-методична Інтернет-конференція «Сучасні соціогуманітарні студії: проблематика та перспективи»: Матеріали наук.-метод. Інтернет-конф. Київ, 20-21 травня 2025 р.: тези доп. К.: НУХТ, 2025. С. 107-109
- Шепельова М. В. Художня творчість як ресурс психоемоційного благополуччя молоді в умовах стресу та соціального напруження. Всеукраїнська наукова конференція «Костюківські читання», присвячена 125-річчю від дня народження Григорія Силовича Костюка: збірник матеріалів наукових доповідей, м. Київ, 23 квітня 2025 року. Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2025. С. 444-447. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745324
- Шепельова М. В. Вплив тривалого стресу на творчі розумові процеси: сучасні дослідження. Психологічні проблеми творчості: матеріали ХХV Міжнародної наукової психологічної конференції, 24 липня 2025 року / за ред. В. О. Моляко. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2025. С. 138-144. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/747288
- Шепельова М. В. Когнітивні наслідки тривалого стресу: огляд спеціальних досліджень. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХV Всеукраїнської науково-практичної конференції, 23 травня 2025 року / за ред. В. О. Моляко. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2025. С. 83-87. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/747235
- Shepelova M. V., Klymenko D. V. Multidimensional models of creativity in western psychology. Collection of Scientific Papers with the Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference «Global Trends in Science: Research, Innovation and Development» (June 23-25, 2025. Varna, Bulgaria). European Open Science Space, 2025. P. 254-258. URL: 06.25.pdf
- Шепельова М.В. Психологічні умови створення сприятливого освітнього середовища для розвитку особистості студента. Психологічні координати розвитку особистості: реалії і перспективи : матеріали VІI міжнародної науково-практичної конференції, 21–22 трав. 2025 р. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2025. С. 202-206. URL: Матеріали конференції_Полтава_2025.pdf – Google Диск
- Шепельова М. В. Естетична чутливість як передумова здатності особистості до художньої діяльності. Психологічні проблеми творчості: матеріали ХХІV Міжнародної наукової психологічної конференції, 24 липня 2024 року / за ред. В. О. Моляко. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2024. С. 132-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742834
- Шепельова М. В. Діагностика та розвиток творчого мислення студентів при вирішенні завдань з високим ступенем невизначеності. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 23 травня 2024 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2024. С. 132-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/741403/
- Шепельова М. В. Розвиток творчого мислення студентів як передумова їх психологічного благополуччя в умовах невизначеності. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 19 квітня 2024 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2024. С. 187-191. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-393-7-48
- Шепельова М. В. Психолого-педагогічні засоби розвитку творчого мислення майбутніх психологів. Психологічна допомога особистості у воєнний період : матеріали VIІ Всеукр. психологічних читань «Удосконалення професійної майстерності майбутніх психологів», м. Умань, 18 квіт. 2024 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т соц. та психологічної освіти та [ін.] ; [редкол.: С. Ю. Діхтяренко, Л. А. Данилевич, А. В. Шулдик, О. О. Андрусик]. Умань. С. 65-69. URL: ЗБІРНИК-VIІ-Всеукраїнських-психологічних-читань-18.04.2024-р._1.pdf (udpu.edu.ua)
- Шепельова М. В. Розвиток критичного мислення здобувачів вищої освіти. Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, Умань, 10 травня 2024 р. / [ред. кол. : Сафін О. Д. та ін.]. Умань, 2024. С. 226-231. URL: Збірник-конференції-Soft-skills-2024.pdf (udpu.edu.ua)
- Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В., Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М. Аналіз проявів творчості суб’єкта в ускладнених умовах. Психологічні координати розвитку особистості: реалії і перспективи: зб. наук. матеріалів VI Міжнар. наук.-практ. конф. до 110-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, 30-31 травня 2024 р. Полтава : Астрая, 2024. С. 132-136. URL: Тези_Полтава.pdf (zu.edu.ua)
- Шепельова М. В. Прояви творчості у розумінні студентами невизначених ситуацій. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 30 травня 2023 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2023. С. 123-129.
- Шепельова М. В. Психологічні погляди В. І. Вернадського на мистецтво. І Міжнародна науково-практична конференція Таврійського національного університету до 160-ї річниці від дня народження В. І. Вернадського : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 16-17 березня 2023 р., м. Київ. Частина 1. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2023. С. 150-153. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-302-9-37
- Шепельова М. В. Особливості розуміння студентами невизначених ситуацій. Українська психологія. ХХІ століття. Початок. (Дні української психології в Берліні): матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю 27-28 квітня 2023 року: Зб. матеріалів. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023. С. 333-338. URL: iitta.gov.ua/735227/1/Збірник конференції.pdf
- Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В. Прояви творчого мислення суб’єкта в умовах інформаційного дискомфорту. Сучасна педагогіка та психологія: методологія, теорія і практика: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 3-4 грудня 2021 року). Київ, 2021. С. 136-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730898/1/Моляко%2C Третяк%2C Шепельова_tnu.in.ua_psyho-ped_декабрь_2021.pdf
- Шепельова М. В. Психологічна характеристика студентів залежно від своєчасності виконання творчих завдань. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 24 травня 2022 року). Київ, 2022. С. 181-187. URL: Матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 24.05.2022.pdf (iitta.gov.ua)
- Шепельова М. В. Особливості виконання студентами завдань з високим ступенем невизначеності. Тези X Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми» (10 травня – 5 червня 2022 року) [Електронний ресурс]. URL: pdf (newlearning.org.ua)
- Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Аналіз впливу освітнього середовища на особистість студента. Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник наукових праць (м. Київ, 29-30 березня 2021 року). Київ, 2021. С. 315-327.
- Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Оцінка сприятливості / несприятливості освітнього середовища сучасної України для особистісного зростання студентів. Актуальні проблеми особистісного зростання: Збірник наукових праць [за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 13 травня 2021 р.)]. Житомир, 2021. С. 127-133. URL: Актуальні проблеми особистісного зростання (zu.edu.ua)
- Шепельова М. В. Показники для аналізу виконання студентами творчих завдань. Психологічні проблеми мислення: матеріали ХХІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2021 року). Київ, 2021. С. 91-99. URL: https://lib.iitta.gov.ua/725489/1/Тези 2021.pdf
- Шепельова М. В. Аналіз залученості студентів у Інтернет-середовище. Психолого-педагогічні координати розвитку особистості: зб. наук. матеріалів ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 3-4 червня 2021 р.). Полтава, 2021. С. 241-244. URL: eNUPPIR «Еlectronic National University «Yuri Kondratyuk Poltava Politechnic» Institutional Repository: Психолого-педагогічні координати розвитку особистості
14) керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних, Всеукраїнських мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів (для забезпечення провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-творчому) рівні); керівництво здобувачем, який став призером або лауреатом міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів, віднесених до Європейської або Всесвітньої (Світової) асоціації мистецьких конкурсів, фестивалів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі зазначених мистецьких конкурсів, фестивалів); керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу
14.1. Член журі І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році, спеціальність «Психологія». Житомирський державний університет імені Івана Франка, наказ № 207-АГ від 29.12.2023 «Про проведення І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році»
Відомості про підвищення кваліфікації (найменування закладу, тема, вид документа, дата видачі, кількість годин (кредитів)
- ХVI Міжнародна програма підвищення кваліфікації керівників закладів освіти і науки, а також педагогічних та науково-педагогічних працівників «Разом із видатними лідерами сучасності та нобелівськими лауреатами: цінності, досвід, знання, компетентності і технології для формування успішної особистості та трансформації оточуючого світу» та присвоєння кваліфікацій «Міжнародний керівник категорії Б у галузі освіти та науки, відповідно до класифікації. ЮНЕСКО» та «Міжнародний вчитель/викладач», 18 серпня – 30 вересня 2023 року, 180 годин (6 кредитів ЄКТС), сертифікат № 16 009
- Курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників (у сфері післядипломної освіти для осіб з вищою освітою) зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки за напрямом «Інноваційні технології у професійній діяльності викладача», Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (1 квітня – 9 травня 2025, 180 год., 6 кредитів ЄКТС), свідоцтво: ПК №02125639/001224-25.
- Підвищення кваліфікації за програмою «Сервіси Google у науковій діяльності», Інститут цифровізації освіти НАПН України (27 жовтня – 7 листопада 2025, 60 год., 2 кредити ЄКТС), сертифікат ДК25761786/00326-25
Відомості про володіння іноземною мовою: рівень В1, В2, С1, С2 | Дорівнюється до В2, КВ № 32798444 мова та література (англійська), спеціаліст з англійської мови та літератури, 2007 р. |