ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна
ШЕПЕЛЬОВА Марія Володимирівна
кандидат психологічних наук
Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук Навчально-наукового гуманітарного інституту Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: «Психологічні особливості сприймання студентами творів сучасного живопису», спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2013).
Наукові інтереси: проблеми вікової та педагогічної психології, психологія творчості, психологія сприймання.
Викладає дисципліни: «Порівняльна психологія», «Психологія впливу», «Реабілітаційна психологія», «Психологічний коучинг», «Психодіагностика в соціальній роботі», «Інформаційні технології у психології», «Теорія та методологія наукових досліджень в галузі психології».
Контакти:
| Публікації, стажування, підвищення кваліфікації |
| |||||
| 1) наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection |
|
| ||||
| 1.1. Шепельова М. В. Індикатори творчого мислення студентів при вирішенні експериментальних завдань. Журнал соціальної та практичної психології, №3, 2024. С. 63-68. DOI https://doi.org/10.32782/psy-2024-3-10 1.2. Шепельова М. В. Динаміка потреб студентів у кризових умовах. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 35 (74), №2, 2024. C. 87-92. DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.2/015 1.3. Шепельова М. В. Прояви естетичної чутливості як інтегральної властивості особистості. Габітус. Вип. 52, 2023. C. 51-55. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.52.8 1.4. Моляко В. О., Шепельова М. В., Третяк Т. М. Творче мислення особистості у процесі розв’язування задач. Науковий журнал «Габітус». Вип. 51, 2023. С. 59-63. URL: 9.pdf (habitus.od.ua) 1.5. Шепельова М.В. Вплив суб’єктивних орієнтирів на розуміння студентами невизначених ситуації. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 34 (73), №1, 2023. C. 172-177 URL: 28.pdf (vernadskyjournals.in.ua) 1.6. Шепельова М. В. Класифікація потреб студентів в умовах невизначеності. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №4, 2022. C. 65-69. URL: 12.pdf (vernadskyjournals.in.ua) 1.7. Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М., Шепельова М. В. Актуальні проблеми сучасного творчого мислення. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 33 (72), №2, 2022. C. 145-152. 1.8. Моляко В. О., Третяк Т. М., Ваганова Н. А., Шепельова М. В. Розуміння нової інформації як процес розв’язування задач. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Т. 31 (70), №4, 2020. C. 42-50. DOI: https://doi.org/10.32838/2709-3093/2020.4/06 URL: 8.pdf (vernadskyjournals.in.ua) 1.9. Шепельова М. В. Розумове реагування студентів-користувачів мережі Інтернет на нові завдання. Психологічний часопис, 2021. Т. 7, № 9 (53). С. 118-135. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2021.7.9.10 URL: Перегляд РОЗУМОВЕ РЕАГУВАННЯ СТУДЕНТІВ-КОРИСТУВАЧІВ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА НОВІ ЗАВДАННЯ | ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧАСОПИС (apsijournal.com) 1.10. Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Особистість студента як індикатор освітнього середовища сучасної України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. К.: Фенікс, 2020. Т. XII. Психологія творчості. Випуск 27. С. 220-236. 1.11. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. И., Шепельова М. В. Психологічна характеристика типів студентів за співвідношенням інтегральних властивостей особистості та індивідності. Психологічний часопис, 2020. Т. 6, № 7 (39). С. 61-84. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.7.6 1.12. Шепельова М. В. Психологічні чинники художніх орієнтацій у студентів мистецького спрямування. Психологічний часопис, 2020. Т. 6, № 8 (40). С. 76-87. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2020.6.8.6 1.13. Podshyvailov F. M., Podshyvailova L. I., Shepelova M. V. The construction of students’ typology by the relation of aesthetic sensibility and depression. Technologies of intellect development. 2020. Т. 4. № 3 (28). 1.14. Шепельова М. В. Вплив особистісних характеристик на художні орієнтації студентів у сприйманні творів живопису. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Т. ХІІ. Психологія творчості. Випуск 25. К: Видавництво «Фенікс», 2019. С. 281-296. |
|
| ||||
| 3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора) |
|
| ||||
| 3.1. Шепельова М. В. Особистість у кризових умовах: можливості діагностики та рекреації. Теоретичні та практичні аспекти соціально-психологічного супроводу особистості в умовах кризи : монографія / О. В. Дробот, І. М. Біла, О. В. Костюченко та ін. ; за наук. ред. проф. О. В. Дробот. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. Р. 33-71 – 1,9 д.а. |
|
| ||||
| 4) наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування |
|
| ||||
| 4.1. Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с. https://docs.google.com/document/d/1n6CB47obBjhO_sKJHUCPBd6iPnkbV8Yy/edit 4.2. Шепельова М. В. Теорія та методологія наукових досліджень у галузі психології:: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 18 с. https://docs.google.com/document/d/1OHhrkTJtQuG58mb3lWyzAbjSkISgO84c/edit 4.3. Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальностей 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 15 с. https://docs.google.com/document/d/1l1JlLjimTTE9KPU6skeF8_L1EEOPFW7j/edit 4.4. Шепельова М. В. Інформаційні технології в психології: силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с. https://docs.google.com/document/d/15Yz63WH3WCJW025K6Fe3LOZj3B3NEsfF/edit 4.5. Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2022. 17 с. https://docs.google.com/document/d/1kI6flGzqIg43PjhKTaCI11exyoDAlKMB/edit 4.6. Шепельова М. В. Порівняльна психологія (антропологія та зоопсихологія): силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія К.: ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2023. 14 с. https://docs.google.com/document/d/1pEAwh-ISyVRT4VL9TKXkC7qzsZ_VyJXx/edit |
|
| ||||
| 8) виконання функцій (повноважень, обов’язків) наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, або іноземного наукового видання, що індексується в бібліографічних базах |
|
| ||||
| 8.1. Відповідальний виконавець теми «Функціонування творчого мислення в інформаційно-віртуальному просторі суб’єкта», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер 0119U002170; 2019-2021 рр. 8.2. Відповідальний виконавець теми «Сучасні технології надання психологічної допомоги сім’ям постраждалих у подоланні складних життєвих обставин», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер 0120U100604; 2020 р. 8.3. Відповідальний виконавець теми «Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності», Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, реєстраційний номер реєстраційний номер 0122U000304; 2022-2024 рр. 8.4. Член редакційної ради наукового видання, включеного до переліку фахових видань України «Журнал соціальної та практичної психології» ISSN 2786-9296 (Print), 2786-930X (Online) |
|
| ||||
| 12) наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій |
|
| ||||
| 12.1. Шепельова М. В. Діагностика та розвиток творчого мислення студентів при вирішенні завдань з високим ступенем невизначеності. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 23 травня 2024 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2024. С. 132-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/741403/ 12.2. Шепельова М. В. Розвиток творчого мислення студентів як передумова їх психологічного благополуччя в умовах невизначеності. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 19 квітня 2024 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2024. С. 187-191. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-393-7-48 12.3. Шепельова М. В. Психолого-педагогічні засоби розвитку творчого мислення майбутніх психологів. Психологічна допомога особистості у воєнний період : матеріали VIІ Всеукр. психологічних читань «Удосконалення професійної майстерності майбутніх психологів», м. Умань, 18 квіт. 2024 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т соц. та психологічної освіти та [ін.] ; [редкол.: С. Ю. Діхтяренко, Л. А. Данилевич, А. В. Шулдик, О. О. Андрусик]. Умань. С. 65-69. URL: ЗБІРНИК-VIІ-Всеукраїнських-психологічних-читань-18.04.2024-р._1.pdf (udpu.edu.ua) 12.4. Шепельова М. В. Розвиток критичного мислення здобувачів вищої освіти. Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, Умань, 10 травня 2024 р. / [ред. кол. : Сафін О. Д. та ін.]. Умань, 2024. С. 226-231. – 0,2 д.а. URL: Збірник-конференції-Soft-skills-2024.pdf (udpu.edu.ua) 12.5. Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В., Ваганова Н. А., Гулько Ю. А., Латиш Н. М. Аналіз проявів творчості суб’єкта в ускладнених умовах. Психологічні координати розвитку особистості: реалії і перспективи: зб. наук. матеріалів VI Міжнар. наук.-практ. конф. до 110-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, 30-31 травня 2024 р. Полтава : Астрая, 2024. С. 132-136. URL: Тези_Полтава.pdf (zu.edu.ua) 12.6. Шепельова М. В. Прояви творчості у розумінні студентами невизначених ситуацій. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 30 травня 2023 року. Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2023. С. 123-129. 12.7. Шепельова М. В. Психологічні погляди В. І. Вернадського на мистецтво. І Міжнародна науково-практична конференція Таврійського національного університету до 160-ї річниці від дня народження В. І. Вернадського : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 16-17 березня 2023 р., м. Київ. Частина 1. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2023. С. 150-153. – 0,2 д.а. DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-302-9-37 12.8. Шепельова М. В. Особливості розуміння студентами невизначених ситуацій. Українська психологія. ХХІ століття. Початок. (Дні української психології в Берліні): матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю 27-28 квітня 2023 року: Зб. матеріалів. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023. С. 333-338. URL: lib.iitta.gov.ua/735227/1/Збірник конференції.pdf 12.9. Моляко В. О., Третяк Т. М., Шепельова М. В. Прояви творчого мислення суб’єкта в умовах інформаційного дискомфорту. Сучасна педагогіка та психологія: методологія, теорія і практика: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 3-4 грудня 2021 року). Київ, 2021. С. 136-139. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730898/1/Моляко%2C Третяк%2C Шепельова_tnu.in.ua_psyho-ped_декабрь_2021.pdf 12.10. Шепельова М. В. Психологічна характеристика студентів залежно від своєчасності виконання творчих завдань. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 24 травня 2022 року). Київ, 2022. С. 181-187. URL: Матеріали ХХІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 24.05.2022.pdf (iitta.gov.ua) 12.11. Шепельова М. В. Особливості виконання студентами завдань з високим ступенем невизначеності. Тези X Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми» (10 травня – 5 червня 2022 року) [Електронний ресурс]. URL: Shepelova_Mariia_2022.pdf (newlearning.org.ua) 12.12. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Аналіз впливу освітнього середовища на особистість студента. Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник наукових праць (м. Київ, 29-30 березня 2021 року). Київ, 2021. С. 315-327. 12.13. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. Оцінка сприятливості / несприятливості освітнього середовища сучасної України для особистісного зростання студентів. Актуальні проблеми особистісного зростання: Збірник наукових праць [за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 13 травня 2021 р.)]. Житомир, 2021. С. 127-133. URL: Актуальні проблеми особистісного зростання (zu.edu.ua) 12.14. Шепельова М. В. Показники для аналізу виконання студентами творчих завдань. Психологічні проблеми мислення: матеріали ХХІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2021 року). Київ, 2021. С. 91-99. URL: https://lib.iitta.gov.ua/725489/1/Тези 2021.pdf 12.15. Шепельова М. В. Аналіз залученості студентів у Інтернет-середовище. Психолого-педагогічні координати розвитку особистості: зб. наук. матеріалів ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 3-4 червня 2021 р.). Полтава, 2021. С. 241-244. URL: eNUPPIR «Еlectronic National University «Yuri Kondratyuk Poltava Politechnic» Institutional Repository: Психолого-педагогічні координати розвитку особистості |
|
| ||||
14) керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних, Всеукраїнських мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів (для забезпечення провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-творчому) рівні); керівництво здобувачем, який став призером або лауреатом міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів, віднесених до Європейської або Всесвітньої (Світової) асоціації мистецьких конкурсів, фестивалів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі зазначених мистецьких конкурсів, фестивалів); керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу |
|
| |||||
14.1. Член журі І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році, спеціальність «Психологія». Житомирський державний університет імені Івана Франка, наказ № 207-АГ від 29.12.2023 «Про проведення І туру Всеукраїнської студентської олімпіади з галузей знань і спеціальностей у 2023/2024 навчальному році» |
|
| |||||
19) діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях |
| ||||||
19.1. Заступник голови Ради молодих вчених Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України з науково-дослідної роботи. |
| ||||||
Дата заповнення картки | 01.10.2024 |
| |||||
Найменування посади | Доцент кафедри психології, філософії та суспільних наук |
| |||||
Структурний підрозділ | ННГІ ТНУ імені В.І. Вернадського |
| |||||
Кафедра | кафедра психології, філософії та суспільних наук |
| |||||
Трудовий статус посади (основне місце роботи, суміщення, сумісництво) | сумісництво |
| |||||
Профілі в е-середовищі: |
| ||||||
Scholar_Google: | Профіль Google Scholar: |
| |||||
Scopus Author ID: | Профіль Scopus: |
| |||||
Web of Science | Профіль Web of Science (ResearcherID): |
| |||||
Researcher ID: | ResearcherID: E-5063-2018 |
| |||||
ORCID ID: | Профіль ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3293-4997 |
| |||||
Контакти | e-mail shepelova.mariia@tnu.edu.ua ; 067 776 04 01 |
| |||||
Відомості про підвищення кваліфікації (найменування закладу, тема, вид документа, дата видачі, кількість годин (кредитів) | 1. Міжнародний науково-практичний семінар «СИСТЕМА ЛЮСТРА: методологія, технологія, впровадження», Інститут обдарованої дитини НАПН України, 7 жовтня 2019 року, м. Київ, тривалість заходу – 5 годин (0,17 кредиту ЄКТС) , сертифікат; 2. Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми психології розвитку особистості», 14-15 травня 2020 р., м. Київ, тривалість заходу – 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС), сертифікат ПП№ 284/2020; 3. Всеукраїнська науково-практична он-лайн конференція «Підтримка та супровід обдарованих учнів в сучасному інформаційно-освітньому просторі», 27 жовтня 2020 року, – 7 годин (0,21 кредиту ЄКТС), сертифікат КТ-271020/203; 4. Онлайн-курс Єльського університету на платформі Coursera «Наука благополуччя (The Science of Well-being)», 31 травня – 9 серпня 2021 року, сертифікат; 5. Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Філософія для дітей: сучасний стан і перспективи розвитку», 25-26 травня 2021 року, тривалість заходу 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС), сертифікат КФД-25_260521/25; 6. IV Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми», 29-30 березня 2021 року, 60 годин (2,0 кредиту ЄКТС), сертифікат МК №2021-29-30-03-56; 7. ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи», 3-4 червня 2021 року, м. Полтава, тривалість заходу 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС) , сертифікат; 8. Міжнародна науково-практична конференція «Допомога людині в турбулентних обставинах: досвід міжнародного проекту», 9 вересня 2021 року, м. Київ, тривалість заходу 8 годин (0,3 кредиту ЄКТС) , сертифікат; 9. Міжнародна науково-практична конференція «Теоретико-методологічні проблеми сучасної психології особистості» 23-24 вересня 2021 року, м. Івано-Франківськ, 30 годин (1,0 кредит ЄКТС) , сертифікат; 10. Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми особистісного зростання», 13 травня 2021 року, м. Житомир, 8 годин (0,3 кредиту ЄКТС) , сертифікат; 11. ХXІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності», 24 травня 2022 року, 45 годин (1,5 кредиту ЄКТС), сертифікат ВК№2022-24-05-59; 12. V Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми», 22 квітня 2022 року, 30 годин (1,0 кредиту ЄКТС), сертифікат МК № 2022-22-04-102; 13. ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи», 2-3 червня 2022 року, м. Полтава, 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС) , сертифікат; 14. Вебінар «Психологічна підтримка особистості в умовах війни», Україна-Польща, 6 квітня 2022 року, 3 години (0,1 кредиту ЄКТС), сертифікат 1083/22Д. 15. ХVI Міжнародна програма підвищення кваліфікації керівників закладів освіти і науки, а також педагогічних та науково-педагогічних працівників «Разом із видатними лідерами сучасності та нобелівськими лауреатами: цінності, досвід, знання, компетентності і технології для формування успішної особистості та трансформації оточуючого світу» та присвоєння кваліфікацій «Міжнародний керівник категорії Б у галузі освіти та науки, відповідно до класифікації ЮНЕСКО» та «Міжнародний вчитель/викладач», 18 серпня – 30 вересня 2023 року, 180 годин (6 кредитів ЄКТС), сертифікат № 16 009 |
| |||||
Відомості про стажування | – |
| |||||
Відомості про володіння іноземною мовою: рівень В1, В2, С1, С2
| Дорівнюється до В2, КВ № 32798444 мова та література (англійська), спеціаліст з англійської мови та літератури, 2007 р. |
| |||||