017 Фізична культура і спорт (Бакалавр)

Переможе не той, хто сильніший, а той, хто готовий йти до кінця.

Федір Ємельяненко

 


Спеціальність 017 «Фізична культура і спорт»

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ»


 

Галузь знань – 01 «Освіта/Педагогіка»

Освітній рівень – БАКАЛАВР

Форма навчання – денна та заочна

 

Особливості освітньої програми «Фізична культура і спорт»:

  • професійно-прикладна з орієнтацією на підготовку бакалаврів із фізичної культури і спорту;
  • формування у процесі навчання сукупності теоретичних знань і вмінь розв’язувати практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту;
  • у циклі професійної та практичної підготовки передбачено дисципліни, вивчення яких дозволить оволодіти теоретичними знаннями й практичними навичками щодо функціонування і розвитку сфери фізичної культури і спорту;
  • наявність практичних компонентів.

 

Матеріально-технічне забезпечення

  • Лекційні, аудиторні приміщення, лабораторії, спеціалізовані кабінети тощо, обладнані відповідно до вимог навчального процесу.
  • Для практичних занять фізичною культурою і спортом використовуються спортивні зали, спортивні майданчики, що знаходяться на балансі ТНУ та орендовані.
  • Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, що відповідає вимогам.

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

  • Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості;
  • Здатність проводити тренування та супровід участі спортсменів у змаганнях;
  • Здатність до організації оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення;
  • Здатність визначати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують;
  • Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя;
  • Здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту;
  • Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини;
  • Здатність проводити біомеханічний аналіз рухових дій людини;
  • Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів;
  • Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми;
  • Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом;
  • Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар;
  • Здатність застосовувати сучасні технології управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту;
  • Здатність до безперервного професійного розвитку.

 

Фахові дисципліни:

  • Вступ до спеціальності
  • Теорія та методика викладання баскетболу
  • Анатомія людини
  • Фізіологія людини
  • Історія фізичної культури та спорту
  • Загальна біохімія та біохімія рухової діяльності
  • Гімнастика з методиками викладання
  • Організація масової фізичної культури
  • Теорія та методика викладання легкої атлетики
  • Валеологія
  • Теорія та методика викладання волейболу
  • Теорія та методика фізичного виховання
  • Основи медичних знань і долікарська медична допомога у невідкладних станах
  • Фізіологія спорту
  • Біомеханіка
  • Теорія та методика викладання футболу, міні-футболу
  • Теорія спортивної підготовки
  • Основи спортивної медицини
  • Профілактика спортивного травматизму
  • Масаж
  • Спортивні споруди і обладнання
  • Основи спортивної реабілітації
  • Теорія та методика викладання плавання
  • Оздоровчо-рекреаційна рухова активність
  • Теорія та методика дитячого, юнацького і масового спорту
  • Теорія та методика викладання фітнесу
  • Теорія та методика викладання атлетизму
  • Спортивна метрологія
  • Рухливі ігри

 

Вибіркові дисципліни, які формують фахові компетенції:

  • Основи раціонального харчування
  • Сучасні оздоровчі системи
  • Основи менеджменту і маркетингу у спорті
  • Анатомо-фізіологічні основи рухової активності
  • Олімпійський і професійний спорт
  • Основи раціонального харчування
  • Тренажери та обладнання фітнес індустрії
  • Теорія та методика фітнесу та фізичної рекреації
  • Адаптивна фізична культура
  • Фітнес програми аеробного спрямування
  • Спортивний відбір і орієнтація
  • Управління підготовкою юних спортсменів
  • Організаційні засади розвитку сучасного спорту
  • Перетренованість і травматизм спортсменів
  • Атлетична підготовка у обраному виді спорту
  • Ергогенні засоби в системі підготовки спортсменів

 

 

Придатність до працевлаштування:

фахівець з фізичної культури, здатний виконувати зазначену професійну роботу у шкільних закладах та оздоровчих центрах, спортивно-тренувальних центрах, спортивних командах:

  • вчитель фізичної культури у дошкільних та шкільних навчальних закладах;
  • старший лаборант із навчального процесу;
  • інструктор із фізичної культури у фізкультурно-оздоровчих центрах, клубах;
  • вчитель із фізичної підготовки у військових та інших спеціальних підрозділах;
  • інструктор і методист із фізичної культури та туризму на підприємствах і в установах, за місцем проживання та у зонах масового відпочинку населення;
  • асистент у вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації;
  • посади навчально-допоміжного персоналу у навчальних закладах;
  • фахівець із експлуатації спортивних споруд;
  • працівники державних та громадських установ, що керують розвитком фізичної культури і спорту;
  • фахівець-дослідник у галузі фізичного виховання, спорту і туризму, організатор (керівник, інструктор) туристичної роботи;
  • працівник спортивних та фітнес клубів, спортивно-оздоровчих таборів.

 

Академічні права випускників

Випускники мають право продовжити навчання на другому рівні вищої освіти та здобувати ступінь «магістр». Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.

 

 


Спеціальність 017 «Фізична культура і спорт»

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ»


 

Галузь знань – 01 «Освіта/Педагогіка»

Освітній рівень – БАКАЛАВР

Форма навчання – денна та заочна

 

Мета освітньої програми – підготовка фахівців у області фізичної культури і спорту з набуттям знань, умінь, навичок передової практики у сфері фізичної реабілітації. Формування у процесі навчання сукупності теоретичних знань і вмінь розв’язувати практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту, зокрема в фізичній реабілітації.

 

Матеріально-технічне забезпечення

  • Лекційні, аудиторні приміщення, лабораторії, спеціалізовані кабінети тощо, обладнані відповідно до вимог навчального процесу.
  • Для практичних занять фізичною культурою і спортом використовуються спортивні зали, спортивні майданчики, що знаходяться на балансі ТНУ та орендовані.
  • Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, що відповідає вимогам.

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

  • Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості;
  • Здатність проводити тренування та супровід участі спортсменів у змаганнях;
  • Здатність до організації оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення;
  • Здатність визначати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують;
  • Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя;
  • Здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту;
  • Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини;
  • Здатність проводити біомеханічний аналіз рухових дій людини;
  • Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів;
  • Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми;
  • Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом;
  • Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар;
  • Здатність застосовувати сучасні технології управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту;
  • Здатність до безперервного професійного розвитку;
  • Здатність планувати, організовувати та реалізовувати програми занять з фізичної реабілітації відповідно до нозологій із визначенням періоду, мети, загальних та спеціальних завдань, методів контролю, критеріїв ефективності для осіб різної статі, віку та фізичного стану;
  • Здатність проводити реабілітаційне обстеження, визначати функціональний стан, рівень фізичного розвитку, ступінь наявних порушень з метою складання індивідуальних реабілітаційних програм для різних категорій населення;
  • Здатність організовувати і вести реабілітаційну діяльність в організаціях різного типу з урахуванням особливостей контингенту та природно-середовищних факторів;
  • Здатність застосовувати сучасні технології з фізичної реабілітації з метою покращення фізичного та психоемоційного стану різних груп населення
  • Здатність до використання засобів профілактики і корекції рухових дисфункцій, зокрема внаслідок неврологічних, опорно- рухових, серцево-судинних і респіраторних захворювань, в осіб різного віку;
  • Здатність до успішного працевлаштування, подальшої професійної діяльності з фізичної реабілітації.

 

Фахові дисципліни:

  • Вступ до спеціальності
  • Гігієна, екологія та безпека життєдіяльності
  • Анатомія людини
  • Фізіологія людини
  • Загальна біохімія та біохімія рухової діяльності
  • Основи фізичної реабілітації
  • Організація масової фізичної культури
  • Біомеханіка
  • Валеологія
  • Вікова анатомія і фізіологія людини
  • Етика та деонтологія в фізичній реабілітації
  • Інформаційні технології у фізичній реабілітації
  • Основи медичних знань і долікарська медична допомога у невідкладних станах
  • Фізіологія спорту
  • Масаж
  • Діагностика і моніторинг стану здоров’я. Функціональна діагностика
  • Основи раціонального харчування
  • Лікувальна фізична культура
  • Теорія спортивної підготовки
  • Основи соціальної реабілітації
  • Основи психологічної реабілітації
  • Теорія та методика дитячого, юнацького і масового спорту
  • Методика фізичного виховання в спеціальних медичних групах
  • Оздоровчо-рекреаційна рухова активність
  • Основи спортивної медицини
  • Адаптивний спорт
  • Організація діяльності реабілітаційних закладів
  • Преформовані фізичні фактори та курортологія
  • Реабілітаційні технології та сучасні оздоровчі системи

 

Вибіркові дисципліни, які формують фахові компетенції:

  • Основи натуральної медицини
  • Основи анімалотерапії
  • Основи менеджменту і маркетингу у спорті
  • Спа-технології
  • Релаксаційні та медитативні практики
  • Основи очищення організму
  • Тренажери та обладнання фітнес індустрії
  • Основи фітотерапії
  • Спортивна морфологія
  • Фітнес програми аеробного спрямування
  • Основи гомеопатії
  • Основи кінезіотерапії
  • Основи аюрведи
  • Здоров’язбережувальні технології
  • Перетренованість і травматизм спортсменів
  • Загальна теорія спорту для всіх
  • Відновлювальні засоби працездатності у спорті
  • Анатомо-фізіологічні передумови формування нормальної постави у людей з недостатньо рухливим способом життя
  • Технічні засоби у фізичній реабілітації
  • Засоби рекреації у фізичній культурі та спорті
  • Ергогенні засоби в системі підготовки спортсменів
  • Оздоровче харчування як складова частина комплексних реабілітаційних програм
  • Фітнес-програми та сучасні оздоровчі технології у фізичному виховання та спорті
  • Сучасні технології моделювання здорового способу життя

 

Придатність до працевлаштування:

Випускники спроможні обіймати посади, кваліфікаційні вимоги яких передбачають наявність ступеня бакалавра, у суб’єктах господарювання, які здійснюють такі види економічної діяльності:

  • Освіта у сфері спорту та відпочинку;
  • Діяльність спортивних клубів;
  • Діяльність фітнес-центрів;
  • Інша діяльність у сфері спорту.

 

Випускники можуть займати зокрема такі первинні посади (за КВЕД ДК 003:2010):

  • 3226 – масажист;
  • 3226 – масажист спортивний;
  • 3226 – фахівець з фізичної реабілітації;
  • 3330 – асистент вчителя-реабілітолога;
  • 3475 – інструктор тренажерного комплексу (залу);
  • 3475 – інструктор-методист з фізичної культури та спорту.

 

 

Академічні права випускників

Випускники мають право продовжити навчання на другому рівні вищої освіти та здобувати ступінь «магістр». Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.