Студентські гуртки кафедри психології, філософії та суспільних наук
Студентський науковий гурток
«РЕСУРСИ ОСОБИСТОСТІ»
Керівник:
кандидат педагогічних наук, доцент
Пузирьов Євген Володимирович.
Керівник:
кандидат психологічних наук, доцент
Мітіна Світлана Володімірівна
СТАТУТ наукового гуртка при кафедрі психології, філософії та суспільних наук «РЕСУРСИ ОСОБИСТОСТІ»
- Загальні положення
- Студентський науковий гурток (СНГ) є добровільним некомерційним об’єднанням студентів ТНУ, що займаються науково-дослідною роботою.
- Створюється або припиняється дія СНГ наказом ректора за поданням завідувача кафедри, яке подається на підставі протоколу засідання кафедри (в рамках наукової діяльності кафедри).
- Засідання СНГ відбуваються згідно із планом та вважаються легітимними за наявності на засіданні не менше 2/3 його членів.
- Документація СНГ (термін зберігання — як правило, 5 років на кафедрі):
1.4.1. Протоколи засідань СНГ, підписані керівником СНГ і старостою.
1.4.2. Копії звітів.
1.5. У своїй діяльності студентський науковий гурток керується принципами рівноправності членів гуртка, самоврядування, відкритості діяльності.
1.6. Студентські наукові гуртки у своїй діяльності керуються Законом України «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Статутом Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського, чинним законодавством.
1.7. Загальне керівництво діяльністю СНГ здійснює завідуючий кафедрою. Наукову діяльність члени СНГ здійснюють під безпосереднім керівництвом викладача кафедри.
1.8. Ухвали з питань порядку денного засідань СНГ приймаються звичайною більшістю голосів при присутності щонайменше половини членів гуртка. У випадку piвної кількості голосів рішення приймає керівник гуртка.
1.9. Староста СНГ обирається з числа студентів-членів гуртка шляхом голосування на загальних зборах.
1.10. Членом СНГ може бути кожен студент, що виявив бажання працювати в СНГ, має схильності до наукової творчості та займається навчально-дослідницькою діяльністю.
- Мета та завдання СНГ:
2.1. Мета СНГ – формування у студентів інтересу й потреби до наукової творчості, надбання навичок ведення наукової дискусії, заохочення студентів до неформальної освіти, закріплення та поглиблення наукових знань отриманих під час навчання.
2.2. Завдання СНГ:
- обмін досвідом й проведення наукової роботи серед членів студентських гуртків;
- сприяння поглибленому вивченню навчального матеріалу;
- допомога студентам в оволодінні навичок ведення наукової дискусії;
- заохочення наукової діяльності студентів, підтримка та ініціювання самостійної наукової та навчально-дослідницької роботи студентів;
- сприяння вирішенню конкретних дискусійних проблем психології;
- набуття студентами досвіду організації та участі у науково-дослідній роботі, наукових дискусіях, конференціях, семінарах, круглих столах тощо;
- здійснення науково-дослідної, науково-практичної діяльності, розробка студентських проектів та підтримка їх реалізації.
- Члени СНГ:
3.1. Члени гуртка поділяються на дійсних i запрошених.
3.2. Дійсними членами можуть бути студенти ТНУ імені В.І.Вернадського.
3.3. Запрошеними членами можуть бути студенти інших навчальних закладів, наукові працівники вищих навчальних закладів, підприємці, представники органів державної влади та місцевого самоврядування.
3.4. Включення до складу СНГ відбувається за особистою заявою здобувача вищої освіти, написаною у довільній формі
3.5. Членство в Гуртку припиняється:
– за власним бажанням члена гуртка;
– за рішенням не менше 2/3 членів Гуртка у випадках порушення цього Статуту.
- Права членів СНГ:
4.1. Брати активну участь у запропонованих формах діяльності СНГ.
4.2. Висувати свою кандидатуру для участі в університетських та Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах науково-дослідних i творчих робіт студентів та конференціях.
4.3. Подавати до публікації тези доповідей у збірку тез доповідей студентської наукової конференції, статті у фахові журнали.
4.4. Виступати з ініціативою щодо проведення актуальних науково- практичних досліджень за психологічною проблематикою.
4.5. Використовувати матеріально-технічну базу кафедри для оформлення результатів досліджень.
4.6. Добровільно виходити зі складу СНГ.
- Обов’язки членів СНГ:
5.1. Проводити дослідницькі роботи згідно з узгодженим планом.
5.2. Брати участь в організації i проведенні засідань СНГ.
5.3. Періодично представляти публічні звіти про виконану роботу у вигляді доповідей на засіданнях СНГ, тез доповідей на конференціях та статей для публікації у профільних журналах.
5.4. Вносити пропозиції щодо подальшого вдосконалення роботи гуртка.
5.5. Брати участь в організації виставок творчих i дослідницьких робіт.
5.6. Дотримуватися наукової етики.
- Завдання та компетенція старости СНГ:
6.1. Опрацьовування плану роботи на поточний piк та подання його на затвердження керівнику СНГ.
6.2. Контроль за виконанням плану.
6.3. Інформування членів СНГ про дату та порядок денний засідань.
6.4. Внесення пропозиції щодо прийняття та припинення членства студентів у
СНГ на принципах, описаних в п.3.
6.5. Ведення протоколів засідань наукового гуртка.
ПЛАН РОБОТИ на 2025/2026 навчальний рік
ПЛАН РОБОТИ СТУДЕНТСЬКОГО НАУКОВОГО ГУРТКА «РЕСУРСИ ОСОБИСТОСТІ» на 2025-2026 н.р.
Керівники: Мітіна С.В. – доцент, кандидат психологічних наук;
Пузирьов Є.В. – доцент, кандидат педагогічних наук
Вересень | Перша зустріч Обговорення плану роботи гуртка. Обрання старости гуртка: Петровська Дарина – 3курс. помічниця старості: Сіманська Марія – 1 курс. Чому я обираю «РЕСУРСИ ОСОБИСТОСТІ»?! Тому що це – цікаве, інформативне, ресурсне, корисне! Очікування та пропозиції. Що я хочу, а що я можу?! |
Жовтень | 1.Емоції – мова спілкуванняJ Конструктивне вираження емоцій і почуттів –основа психічного здоров’я. 2.Як керувати власними емоціями та розуміти емоції інших?! Тренінг практичних навичок. Механізм зворотного зв’язку. Віддзеркалення. Вербалізація емоцій та почуттів. |
Листопад | 1.Емоційний інтелект – як ресурс особистості та основа психологічного благополуччя. 2.Тренінг «Відчуття задоволеності життям через призму емоційного інтелекту» |
Грудень | Малюнок – як метод психодіагностики та психотерапії. Методи арт-терапії у роботі з дітьми. Вчимося «читати» малюнок. Методики «Людина під дощем», «Неіснуюча тварина», «Будинок, дерево, людина». Тренінг практичних навичок. |
Січень | Вплив кольору на психіку. Символізм кольору в творчості відомих художників. «Блакитний період» творчості П. Пікассо. Жовті соняшники Ван Гога. |
Лютий | Захисні механізми психіки – відхід від реальності чи ресурс особистості?! Дискусія. Проекція – відображення внутрішнього світу людини. Тренінг практичних навичок. Робота з проективними методиками. Інтерпретаційні проективні методики (ТАТ, тест Розенцвейга). |
Березень | Розуміння гендерних відмінностей крізь призму міфології «Чоловіки з Марса, жінки з Венери» – обговорення книги Джона Грея. |
Квітень | МАК (метафоричні асоціативні карти) як інструмент психологічної допомоги. Тренінг практичних навичок.
|
Травень | Генограма як метод сімейної терапії. Моя родина. Створення своєї особистої історії. Розробка програми тренінгу «Психологічна допомога в налагодженні гармонійних стосунків у родині учасників бойових дій». |

