017 Фізична культура і спорт (Магістр)
Переможе не той, хто сильніший, а той, хто готовий йти до кінця.
Федір Ємельяненко
Спеціальність 017 «Фізична культура і спорт»
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ»
Галузь знань – 01 «Освіта/Педагогіка»
Освітній рівень – МАГІСТР
Форма навчання – денна
Особливості освітньої програми «Фізична культура і спорт»:
- професійно-прикладна з орієнтацією на підготовку фахівців сфери фізичної культури і спорту;
- формування у процесі навчання сукупності теоретичних знань і вмінь розв’язувати складні завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту;
- в циклі професійної та практичної підготовки передбачено дисципліни, вивчення яких дозволить оволодіти теоретичними знаннями й практичними навичками щодо функціонування і розвитку сфери фізичної культури і спорту;
- наявність дослідницького і практичного компонентів.
Матеріально-технічне забезпечення:
- Лекційні, аудиторні приміщення, лабораторії, спеціалізовані кабінети тощо обладнані відповідно до вимог навчального процесу.
- Для практичних занять фізичною культурою і спортом використовуються спортивні зали, спортивні майданчики, що знаходяться на балансі ТНУ та орендовані.
- Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, що відповідає вимогам.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- Здатність аналізувати актуальні проблеми у сфері фізичної культури і спорту.
- Здатність до розуміння наукових теорій та концепцій, використання сучасних методів та технологій, необхідних для вирішення визначених завдань у сфері фізичної культури і спорту.
- Здатність проектувати, організовувати та аналізувати науково-педагогічну діяльність з дисциплін предметної області у закладах вищої освіти.
- Здатність реалізувати комунікативні наміри професійної спрямованості в іншомовному середовищі.
- Здатність застосовувати знання, вміння та навички під час практичного вирішення професійних завдань у різних суб’єктах сфери фізичної культури і спорту.
- Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних груп населення у сфері фізичної культури і спорту.
- Здатність до самоосвіти, самовдосконалення та саморефлексії для успішної професіоналізації у сфері фізичної культури і спорту.
- Здатність визначати суперечності та прогалини у наявній системі знань з функціонування та розвитку сфери фізичної культури і спорту.
- Здатність планувати, організовувати та здійснювати самостійні наукові дослідження з проблем фізичної культури і спорту, визначати перспективи подальших наукових пошуків.
- Здатність до впровадження результатів наукових досліджень у практичну діяльність.
- Здатність до використання міждисциплінарного підходу, сучасних наукових методів і відповідного інструментарію у дослідженні явищ та процесів у сфері фізичної культури і спорту.
- Здатність здійснювати захист прав інтелектуальної власності та комерціалізувати результати наукової діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
Фахові дисципліни:
- Теорія і методика олімпійського, паралімпійського та професійного спорту
- Психологія оздоровчого тренування
- Механізм метаболічних процесів рухової активності
- Спортивне право
- Сучасні технології функціональної діагностики у фізичній культурі і спорті
- Сучасні технології організації спорту для всіх та оздоровчо-рекреаційної рухової активності
- Організаційно-методичні засади викладання фізичної культури у спеціальних медичних групах
Вибіркові дисципліни, які формують фахові компетенції:
- Сучасні освітні технології викладання у вищій школі
- Основи допінг-контролю у спорті
- Організація підготовки спортсменів до участі у міжнародних спортивних змаганнях
- Жіночий спорт
- Теорія та методика фізичної рекреації
- Новітні досягнення теорії спортивної підготовки
- Відновлення фізичної працездатності спортсмена
- Сучасні засади реабілітації у фізичній культурі і спорті
- Менеджмент у олімпійському й паралімпійському спорті
- Менеджмент у спортивно-оздорочому туризмі
- Маркетинг у спортивно-оздорочому туризмі
- Маркетинг у професійному спорті
- Сучасні організаційно-методичні засади фізичної культури дітей дошкільного віку
- Сучасні організаційно-методичні засади фізичної культури дорослого населення
- Організація дистанційного викладання фахових курсів із фізичної культури і спорту
Придатність до працевлаштування:
Після закінчення навчання випускник здатен виконувати зазначену в ДК 003:2010 професійну роботу та може займати відповідну посаду:
- 21541 – Завідувач спортивної споруди;
- 6 – Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту;
- 2 – Викладач вищого навчального закладу;
- 24641 – Керівник фізичного виховання;
- 234 – Вчитель спеціалізованих навчальних закладів;
- 3475 – Тренер з виду спорту (федерації, збірної чи клубної команди, спортивної школи і т. ін.);
- 3475 – Тренер-викладач з виду спорту (спортивної школи, секції);
- 3475 – Інструктор-методист спортивної школи;
- 3475 – Інструктор-методист тренажерного комплексу (залу);
- 3475 – Фітнес-тренер;
- 3414 – Фахівець із організації дозвілля;
- 3475 – Інструктор-методист з фізичної культури та спорту;
- 3475 – Начальник команди з виду спорту (збірної, клубної).
Академічні права випускників
За умови успішного завершення навчання, магістр може продовжити освіту на третьому (доктор філософії) освітньо-науковому рівні навчання. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.
Спеціальність 017 «Фізична культура і спорт»
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ»
Галузь знань – 01 «Освіта/Педагогіка»
Освітній рівень – МАГІСТР
Форма навчання – денна та заочна
Мета освітньо-професійної програми – підготовка висококваліфікованих, конкурентно-спроможних фахівців, здатних виявляти та ефективно розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми інноваційного й наукового характеру у сфері фізичної культури і спорту, зокрема при роботі з особами, які мають відхилення у стані здоров’я, хронічні неінфекційні або прогресуючі захворювання.
Особливості освітньої програми «Фізична культура і спорт»:
- В циклі професійної та практичної підготовки передбачено дисципліни, вивчення яких дозволить оволодіти теоретичними знаннями й практичними навичками щодо функціонування і розвитку галузі фізичної культури і спорту, зокрема інновацій у сфері фізичної реабілітації.
- Наявність дослідницького і практичного компонентів.
Матеріально-технічне забезпечення:
- Лекційні, аудиторні приміщення, лабораторії, спеціалізовані кабінети тощо обладнані відповідно до вимог навчального процесу.
- Для практичних занять фізичною культурою і спортом використовуються спортивні зали, спортивні майданчики, що знаходяться на балансі ТНУ та орендовані.
- Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, що відповідає вимогам.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- Здатність аналізувати актуальні проблеми у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність до розуміння наукових теорій та концепцій, використання сучасних методів та технологій, необхідних для вирішення визначених завдань у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність проектувати, організовувати та аналізувати науково-педагогічну діяльність з дисциплін предметної області у закладах вищої освіти;
- Здатність реалізувати комунікативні наміри професійної спрямованості в іншомовному середовищі;
- Здатність застосовувати знання, вміння та навички під час практичного вирішення професійних завдань у різних суб’єктах сфери фізичної культури і спорту, зокрема при роботі з особами, які мають відхилення у стані здоров’я, хронічні неінфекційні або прогресуючі захворювання;
- Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних груп населення у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність до самоосвіти, самовдосконалення та саморефлексії для успішної професіоналізації у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність визначати суперечності та прогалини у наявній системі знань з функціонування та розвитку сфери фізичної культури і спорту;
- Здатність планувати, організовувати та здійснювати самостійні наукові дослідження з проблем фізичної культури і спорту, визначати перспективи подальших наукових пошуків;
- Здатність до впровадження результатів наукових досліджень у практичну діяльність;
- Здатність до використання міждисциплінарного підходу, сучасних наукових методів і відповідного інструментарію у дослідженні явищ та процесів у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність здійснювати захист прав інтелектуальної власності та комерціалізувати результати наукової діяльності у сфері фізичної культури і спорту;
- Здатність застосовувати пропаганду здорового способу життя та фізичну активність в профілактиці обмежень активності та участі у житті осіб різних нозологічних та вікових груп;
- Здатність розуміти клінічний діагноз, перебіг захворювання, принципи та характер лікування осіб різних нозологічних груп, які займаються руховою активністю;
- Здатність обстежувати та визначати функціональний стан, рівень фізичного розвитку, рухові та інші порушення осіб які мають відхилення у стані здоров’я, хронічні неінфекційні або прогресуючі захворювання й використовувати їх результати для оптимізації відповідних програм фізичної реабілітації;
- Здатність програмувати персональні та групові заняття фізичною культурою та спортом осіб різних нозологічних, професійних та вікових груп;
- Здатність визначати оптимальний рівень фізичного навантаження, контролювати тривалість та інтенсивність реабілітаційних заходів для забезпечення їх відповідності стану здоров’я, функціональним можливостям клієнта;
- Здатність здійснювати етапний, поточний та оперативний контроль стану клієнта, аналізувати результати виконання програм фізичної реабілітації;
- Здатність розуміти та враховувати у професійній діяльності психологічні аспекти комунікацій та мотивування осіб різних нозологічних, професійних та вікових груп до використання різних видів рухової активності;
- Здатність використовувати сучасне прикладне програмне забезпечення та інформаційно-комунікаційні технології для вирішення різноманітних завдань у практичній та науковій діяльності у сфері фізичної реабілітації.
Фахові дисципліни:
- Методологія наукових досліджень у фізичній культурі та спорті
- Теорія та методика реабілітаційної роботи
- Теорія і методика олімпійського, паралімпійського та професійного спорту
- Психологія оздоровчого тренування
- Механізм метаболічних процесів рухової активності
- Кінезіологія
- Фізична реабілітація в спорті
- Сучасні технології організації спорту для всіх та оздоровчо-рекреаційної рухової активності
Вибіркові дисципліни, які формують фахові компетенції:
- Оздоровчий туризм
- Основи психосоматики
- Масажні технології
- Комплементарні/альтернативні (нетрадиційні) системи оздоровлення
- Теорія та методика фізичної рекреації
- Методи тестування рухових здібностей
- Відновлення фізичної працездатності спортсмена
- Сучасні засади реабілітації у фізичній культурі і спорті
- Державна освітня політика з питань здорового способу життя
- Технічні засоби у фізичній реабілітації
- Контактні та безконтактні техніки мануальної терапії та остеопатії
- Медико-біологічні та соціальні аспекти здоров`я
- Методи тестування рухових здібностей
Придатність до працевлаштування:
Після закінчення навчання випускник здатен виконувати зазначену в ДК 003:2010 професійну роботу та може займати відповідну посаду:
- 21541 – Завідувач спортивної споруди;
- 6 – Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту;
- 2 – Викладач вищого навчального закладу;
- 24641 – Керівник фізичного виховання;
- 234 – Вчитель спеціалізованих навчальних закладів;
- 3475 – Інструктор-методист спортивної школи;
- 3475 – Інструктор-методист тренажерного комплексу (залу);
- 3414 – Фахівець із організації дозвілля;
- 3475 – Інструктор-методист з фізичної культури та спорту;
- 3226 – Фахівець з фізичної реабілітації (в реабілітаційних центрах, медичних, освітніх, санаторно-курортних закладах, соціальних службах, установах і організаціях державного, громадського і приватного секторів);
- 3436 – Інструктор з трудової терапії;
- 23184 – Масажист спортивний; масажист (в реабілітаційних центрах, медичних, освітніх, санаторно-курортних закладах, соціальних службах, установах і організаціях державного, громадського і приватного секторів).
Академічні права випускників
За умови успішного завершення навчання, магістр може продовжити освіту на третьому (доктор філософії) освітньо-науковому рівні навчання. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.